مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر مداخله بر افزایش رضایت مندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستان های دولتی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف: چگونگی ارایه خدمت در مراکز فوریت ها و اورژانس بیمارستان ها, می تواند نشان دهنده وضعیت کلی ارایه خدمات در هر بیمارستان باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران در بخش های اورژانس بیمارستان های شیراز انجام گرفته تا با آگاهی از وضعیت موجود در راستای افزایش سطح رضایت مندی بیماران مداخلاتی انجام شده و گامی در جهت بهبود کیفیت ارایه خدمات و تحقق اهداف سازمان برداشته شود.روش کار: تحقیق حاضر یک مطالعه مداخله ای است که در بیمارستان های دولتی دارای بخش اورژانس شهرستان شیراز انجام پذیرفت. به منظور جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه و تکمیل پرسشنامه استفاده شد. بر اساس تحلیل نتایج مرحله اول مداخلات لازم نظیر توجه ویژه به تنظیف محیط اورژانس, تکریم ارباب رجوع, نظارت بر راند اساتید و افزایش فضای اورژانس برخی بیمارستان ها انجام و پس از شش ماه مرحله دوم طرح اجرا شد. داده ها در نرم افزار SPSS با آزمون های آماری مناسب تحلیل شدند.یافته ها: 508 بیمار مراجعه کننده اورژانس بیمارستان های آموزشی شیراز در مرحله قبل از مداخله و 585 بیمار در مرحله پس از مداخله بررسی شدند. میزان رضایت مندی در کل بیمارستان ها, در مرحله پس از مداخله بیش تر شده بود (P<0.05). در مرحله قبل از مداخله بیش ترین میـزان رضایت از نحوه ارایه خدمات تخصصی و کم ترین میزان رضایت از امکانات رفاهی و هزینه ها بود (P<0.05). در مرحله پس از انجام مداخله نیز میزان رضایت از نحوه ارایه خدمات تخصصی بالاتر از سایر خدمت ها بود (P<0.05).نتیجه گیری: نتایج حاضر حاکی از آن است که مداخلات انجام شده در افزایش رضایت مندی بیماران موثر بوده است. باید با به کارگیری برنامه های مدون در راستای ارتقای کیفیت ارایه خدمات در این مراکز و همچنین با پایش مداوم خدمات ارایه شده به افزایش سطح رضایت مندی بیماران پرداخت.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک مکان، لیلا، حق پناه، سزانه، مروج، حسین، و شریفی، هرداد. (1388). اثر مداخله بر افزایش رضایت مندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستان های دولتی شیراز. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، 7(3)، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/130830/fa

    Vancouver: کپی

    ملک مکان لیلا، حق پناه سزانه، مروج حسین، شریفی هرداد. اثر مداخله بر افزایش رضایت مندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستان های دولتی شیراز. مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)[Internet]. 1388؛7(3):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/130830/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ملک مکان، سزانه حق پناه، حسین مروج، و هرداد شریفی، “اثر مداخله بر افزایش رضایت مندی بیماران از بخش اورژانس بیمارستان های دولتی شیراز،” مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)، vol. 7، no. 3، pp. 53–61، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button