مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1356 | صفحه پایان 1372

چکیده

 مقدمه: یکی از این مفاهیم مهم در روانشناسی امروزه «هوش موفق» است. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر با روش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون –,پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. روش کار: جامعه پژوهش, دانشجویان دختر با دامنه سنی 18 تا 30 سال و مجرد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره)در سال تحصیلی 1399-1400بودکه شامل 24 نفر گروه گواه و 24 نفر آزمایشی(21 نفر دوره پیگیری) به صورت در دسترس انتخاب و سپس بصورت تصادفی در دوگروه قرار گرفتند. جمع آوری داده ها به دلیل بیماری کرونا از طریق لینک بوده و یک بار قبل از شروع دوره و یک بار پس از انجام دوره و یکبار نیز برای پیگیری دو ماه بعد از انجام دوره اجرا گردید. از پرسشنامه های تحمل ابهام مک لین, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پنتریچ و سازگاری اجتماعی بل, به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. نتایج: برای روش آماری از روش کوواریانس برای پیش آزمون و پس آزمون و از T همبسته برای دوره پیگیری استفاده شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری(مانکوا) در گروه های آزمایش و کنترل نشان داد که آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی, به طور معنا داری اثر دارد. همچنین این اثر در پیگیری دو ماهه نیز تداوم داشته است. نتیجه گیری: آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی اثرگذار است. لذا پیشنهاد می شود تا دوره های هوش موفق را به عنوان یک مدل تکمیلی در کنار دوره های آموزشی از دوره نوجوانی شروع کرده و در بستر دانشگاه ها توسعه دهند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خالقی تبار، سهیلا، کاشانی وحید، لیلا، سعادتی شامیر، ابوطالب، و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1401). تأثیر آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(3 )، 1356-1372. SID. https://sid.ir/paper/1127263/fa

    Vancouver: کپی

    خالقی تبار سهیلا، کاشانی وحید لیلا، سعادتی شامیر ابوطالب، ابوالمعالی الحسینی خدیجه. تأثیر آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(3 ):1356-1372. Available from: https://sid.ir/paper/1127263/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا خالقی تبار، لیلا کاشانی وحید، ابوطالب سعادتی شامیر، و خدیجه ابوالمعالی الحسینی، “تأثیر آموزش هوش موفق بر تحمل ابهام, راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 3 ، pp. 1356–1372، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127263/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button