نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    728
  • دانلود: 

    487
چکیده: 

با توجه به فضای رقابتی کنونی، یکی از ضرورت های بقا در هر صنعتی حفظ و گسترش وفاداری مشتریان می باشد. امروزه وفاداری مشتریان کلید موفقیت هر کسب و کار محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی افزایش می یابد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود.اﻣﺮوزه، ﺗﺠﺎرت اﻟﻜﺘﺮونیک ﻳﻜﻲ از ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻄﺮح در ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر اﺳﺖ. ﺗﺠﺎرت اﻟﻜﺘﺮونیک ﻋﺒﺎرﺗﺴﺖ از، مبادلات ﻣﻴﺎن طرفین، اﻋﻢ از ﺳﺎزﻣﺎن و اﻓﺮاد ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی اطلاعات اﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﺷﻮد. ﺗﺠﺎرت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ ﻣﻮﺟﺐ ارﺗﻘﺎی ارﺗﺒﺎﻃﺎت و ﮔﺸﻮدﮔﻲ اﻗﺘﺼﺎدی در ﺳﻄﻮح ﻣﻠﻲ و ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ، ﺗﻐﻴﻴﺮ روش ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر و ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪﺗﺮ آن ﻣﻲ ﺷﻮد. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎی موﺛﺮﺑﺮ ﺧﺮﻳﺪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ را ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻧﻤﻮده و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ANP ﻓﺎزی، اوﻟﻮﻳﺖ اﻳﻦﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎ را ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 487
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    418
  • دانلود: 

    200
چکیده: 

هوش عاطفی و راهبردهای مقابله با استرس از جمله عواملی هستند که می توانند بر کاهش فشارهای ناشی از تنیدگی اثر بگذارند. در همین راستا پژوهش حاضر پیرامون بررسی و تبیین نقش هوش عاطفی در کاهش فرسودگی شغلی با راهبردهای مساله محور مقابله با استرس کارکنان صورت گرفته است. روش تحقیق پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل 865 نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و نمونه آماری شامل 160 نفر می باشد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. جهت تحلیل داده ها از تکنیک آماری رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات حاکی از این است که از چهار مولقه هوش عاطفی ابتدا مولفه خود مدیریتی و سپس مولفه مدیریت ارتباطات بیشترین نقش را در فرسودگی شغلی داشته بطوری که در مجموع 19 درصد در تبیین فرسودگی شغلی کارکنان نقش داشته اند. همچنین از سه مولفه راهبردهای مساله محور مقابله با استرس، ابتدا حل مساله و سپس تلاش بیشتر بیشترین نقش را در فرسودگی شغلی داشته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که مهارتهای مساله محور مقابله با استرس در ارتباط بین هوش عاطفی و فرسودگی شغلی، نقش تعدیل کننده دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 418

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 200
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    969
  • دانلود: 

    255
چکیده: 

این مقاله به بررسی ارتباط بین ریسک عملیاتی و محافظه کاری حسابداری (شرطی و غیر شرطی) می پردازد. این تحقیق بر اساس تئوری علامت دهی در مورد محافظه کاری که در سال 2010 توسط وانگ مطرح شده، انجام شده است. طبق ادعای این تئوری، محافظه کاری به عنوان یک ابزار علامت دهی، می تواند سطح ریسک عملیاتی شرکتها را به بازار نشان دهد. مطابق با نظریه علامت دهی و گزارش شواهد، احتمالا شرکت هایی که ریسک عملیاتی پایین تری دارند، از درجه محافظه کاری بالاتری نسبت به شرکت های دیگر استفاده می کنند. در این تحقیق از مدل باسو (1997) برای اندازه گیری محافظه کاری استفاده شده است. بر اساس این فرضیه و با استفاده از 90 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی سال های 1387 تا 1392، یافته ها نشان دهنده اهمیت نقش اقتصادی محافظه کاری در کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و در نتیجه کاهش ریسک عملیاتی شرکت ها در بازار سرمایه است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 969

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 255
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    670
  • دانلود: 

    424
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی تاثیر بین سبک های تصمیم گیری مدیران بر خلاقیت معلمان مدارس استثنایی شهرستان اردبیل در سال-تحصیلی 94-1393 انجام شده است. پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی می باشد و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان مدارس استثنایی (ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم) آموزش و پرورش شهرستان اردبیل بود و در مجموع 178 نفر می باشد. همچنین تعداد مدیران مدارس استثنایی (ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم) آموزش و پرورش شهرستان اردبیل در مجموع 10 نفر می باشد که برای انتخاب نمونه از جامعه آماری، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه سبک های تصمیم گیری بر گرفته پرسشنامه اسکات و بروس و پرسشنامه خلاقیت برگرفته از پرسشنامه رندسیپ جمع آوری شد. داده ها در نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند راهه(MANOVA)  مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد سبک های تصمیم گیری مدیران مدارس استثنایی بر خلاقیت معلمان تاثیرگذار هستند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 424
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    240
چکیده: 

پژوهش حاضر کوششی است در جهت بررسی عوامل مهم و موثر آمیخته بازاریابی در افزایش فروش کتاب های جهانگردی، در این پژوهش سعی شده است تا مهم ترین عوامل بازاریابی که در افزایش فروش کتاب تاثیرگذار است و موجب می شود که بازاریابان در این بخش اقدام به پژوهش ها و هزینه های زیادی نمایند را مورد بحث و بررسی قرار داده و تفسیر نماییم. این پژوهش با توجه به فرضیه های در نظر گرفته شده بر مبنای پارامترهایی نظیر محصول، قیمت، توزیع، ترفیع شکل گرفته است که به وجود ارتباط بین هریک از این پارامترها در افزایش فروش می پردازد. این پژوهش بر اساس روش توصیفی از شاخه پیمایشی، پس از تعیین فرضیه های مورد نظر وجمع آوری اطلاعات در راستای فرضیه ها در چارچوب پژوهش نظری انجام گرفته است. جامعه آماری برای پژوهش حاضر کتابفروشان و دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی است و در بخش پیمایشی پژوهش پرسش نامه هایی تدوین شد که این پرسشنامه ها در بین 150 نفر از گروه هدف توزیع شد که پس جمع آوری و تلخیص، داده ها بر اساس آزمون کولموگوروف-اسمیرنوف، فریدمن و آزمون میانگین یک جامعه مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفتند، که در نهایت طی اقدامات صورت گرفته 5 فرضیه این پژوهش مورد تایید قرار گرفت و مشخص شد به ترتیب مهمترین عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش فروش کتاب:1-توزیع2-قیمت3-ترفیع4-محصولمی باشد و در انتها با توجه به پذیرفته و رد شدن فرضیه ها، پیشنهاداتی بر مبنای نتایج پژوهش برای بازاریابان و همچنین پیشنهادهایی صرف محققین آینده مطرح شده است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 240
نویسنده: 

عیسی زاده فر رویا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    727
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

در فرهنگ ایرانی بر گرفته از تعالیم اسلامی مساله انسان بعد از خدا محوری ترین مساله به شمار می آید. او جانشین حق روی زمین، قطب عالم، عالم اکبر، جامع جمیع اسماء و صفات الهی است. و جهان بر مدار او می چرخد. هموست که می تواند پس از سیر و سلوک روحانی به حقیقت جان و جهان هستی دست یابد و به مقامی برسد که بر کائنات فرمانروایی کند، چرا که خداوند به او خلقتی دوگانه عطا نموده است و با این خلقت است که می تواند در دو بی منتهای اسفل السافلین و اعلی علیین سیر کند. انسان در سایه عقل و بندگی خدا می تواند مدارج کمال را طی کرده و به مقام خلیقه الاهی و ولایت برسد. او مراحل کمال را در سایه شریعت و پیروی از ولی و حرکت از ظاهر جهان و کثرات آن برای رسیدن به جهان وحدت و باطن آن طی می نماید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 727

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2716
  • دانلود: 

    975
چکیده: 

مقاله حاضر تاثیر نوسانات نرخ ارز بر رشد متغیرهای تولید حقیقی، سطح قیمت ها و دو جزء از اجزای تقاضای کل (مصرف و سرمایه گذاری خصوصی) را در ایران طی سال های 1355 تا 1389 مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. مدل مورد نظر، نوسانات نرخ ارز را به دو جزء پیش بینی شده و پیش بینی نشده تجزیه کرده و تاثیر هر کدام را جداگانه بررسی می کند. نوسانات پیش بینی نشده نرخ ارز از طریق تاثیری که بر صادرات، واردات و تقاضا برای پول داخلی می گذارند اجزای تقاضای کل را تحت تاثیر قرار می دهند، همچنین از طریق تاثیر بر هزینه کالاهای وارد شده، واسطه ای و غیره، بر طرف عرضه اقتصاد موثر واقع می شوند. جهت بررسی این موارد، مطالعه حاضر از روش SUR برای برآورد تخمین ها استفاده می کند. نتیجه اینکه افزایش در مخارج دولت رشد تولید حقیقی و تقاضا برای مصرف و سرمایه گذاری را تقویت می کند. افزایش در نقدینگی، رشد تولید و سرمایه گذاری و مصرف را افزایش می دهد. افزایش رشد قیمت نفت تورم زاست و علیرغم افزایش رشد مصرف خصوصی، سرمایه گذاری خصوصی را کاهش می دهد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 975
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1270
  • دانلود: 

    379
چکیده: 

سابقه و هدف: صرع از فراگیرترین اختلالات مغزی است که در جوامع مختلف بین نیم تا یک درصد از افراد جامعه را مبتلا می سازد. و در انتخاب نوع ورزش بیشتر برای بیماران توصیه می شود از ورزشهای سبک و دوهای آهسته تجویز گردد. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تمرینات ورزشی بر کاهش تنیدگی بیماران مبتلا به صرع بود.مواد و روشها:مواد و روش ها: روش این پژوهش از نوع تجربی است. جامعه آماری این پژوهش اعضای انجمن صرع آذربایجان شرقی در شش ماه دوم سال 1391 بودندکه بصورت تصادفی از لیست اعضا انجمن صرع استان آذربایجان شرقی انتخاب شده و در دو گروه 30 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس برنامه تمرینی ورزش در هشت هفته در یک و نیم ساعت اجرا شد. پیش و پس از اجرای تمریت میقاس اضطراب، افسردگی، استرس تکمیل شد.نتایج: نتایج نشان داد که 60 درصدافسردگی گروه آزمایش و 53.4 درصد افراد گروه کنترل زن بودند. بیشتر پاسخگویان درگروه آزمایش (36.7 درصد) درمحدوده سنی 24-18 و در گروه کنترل 30 درصد در محدوده سنی 24-18 سال بوده اند. یافته های نشان میدهد تمرین بر کاهش تنیدگی افراد مصروع موثراست (p<0.01).نتیجه گیری: یافته های این پژوهش حاکی از آن است که تمرینات ورزشی به عنوان یک روش درمانی می تواند در طرح درمان بیماران صرعی انجام شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 379
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    558
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی تاثیر رهبری خود مدیریتی و تحول آفرین بر تسهیم دانش شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 انجام شده است. با توجه به ماهیت موضوع روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی خواهد بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان و مدیران ناحیه یک اردبیل که در سال 1393-1394 در اردبیل مشغول فعالیت هستند. تعداد کل این افراد 200 نفر که 150 نفر را معلمان ناحیه یک اردبیل و 50 نفر را مدیران ناحیه یک اردبیل تشکیل میدهند. روش نمونه گیری بصورت نمونه گیری سیستماتیک خواهد بود. تعداد کل نمونه مورد مطالعه با استفاده از فرمول کوکران 131 نفر بدست آمده است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه پرسشنامه خودمدیریتی پرسشنامه سبک رهبری تحول آفرین و پرسشنامه تسهیم دانش استفاده شد. نتایج بدست آمد که رهبری تحول آفرین بر تسهیم دانش مدیران و معلمان اداره آموزش و پروش تاثیر گذار است. میزان همبستگی نشان میدهد مولفه های نفوذ آرمانی، ترغیب ذهنی، انگیزش الهام بخش و ملاحظات فردی به ترتیب بالاترین تا کمترین تاثیر را در تسهیم دانش دارند و مولفه های راهبرد های خود مدیریتی استراتژی رفتار تمرکز یافته و استراتژی فکر سازنده بر تسهیم دانش مدیران و معلمان آموزش و پرورش موثر است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 558

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226
نویسنده: 

هادی زاده مهسا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    777
  • دانلود: 

    323
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه عاطفه منفی - کمالگرایی و تیپ شخصیتی (A-B) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی است. روش تحقیق توصیفی از نوع پس رویدادی و علی مقایسه ای است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دارای افت تحصیلی و عادی که در سال 94-93 در اردبیل مشغول تحصیل هستند. از بین این جامعه تعداد 100 نفر (50 نفر دانش آموز عادی و 50 نفر دانش آموز دارای افت تحصیلی) به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های هیجانات مثبت و منفی TMMS و کمالگرایی تری شورت و تیپ شخصیتی آیزنگ استفاده شده است. داده ها در نرم افزار SPSS تجزیه تحلیل شده نمرات عاطفه منفی و کمالگرایی منفی و تیپ شخصیتی A در بین دانش آموزان دارای افت تحصیلی بالاست و همچنین کمالگرایی مثبت و تیپ شخصیتی B در دانش آموزان عادی پر واضح است. همچنین والدین کودکانی که افت تحصیلی دارند دارای تحصیلات کمتر و میزان درآمد کمتری هستند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 323
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    574
  • دانلود: 

    251
چکیده: 

این تحقیق به مقایسه ادراکات اخلاقی و ارزشهای اخلاقی شرکت بین بازاریابان آمریکا و خاورمیانه می پردازد. فرضیه های مطرح شده بر اساس فرهنگ های ملی و سازمانی موجود در مناطق مورد بررسی قرار گرفته اند. با نمونه برداری محققان بازاریابی از هردو منطقه این فرضیه اثبات شد که بازاریابان خاورمیانه احتمالا آرمان گراتر از همتایان آمریکایی خود هستند. بنابراین تفاوت معناداری در ابعاد نسبی گرایی فلسفه اخلاقی در این تحقیق می توان یافت. همچنین بازاریابان آمریکا به درک اخلاقی بالاتری نسبت به بازاریابان خاورمیانه دست یافتند.در نهایت، تحقیقات نشان می دهد که بازاریابان خاورمیانه به احتمال بیشتر به ارزش های اخلاقی شرکت بالاتر از بازاریابان آمریکا دست یافتند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 251
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    941
  • دانلود: 

    471
چکیده: 

فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیشرفت آن در دهه ها اخیر، افق های جدیدی برای کسب و کار و تجارت در کشورهای مختلف بازکرده است. در باب آثار تعاملی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد اقتصادی بحث های زیادی مطرح شده است که اکثریت پژوهش ها به رابطه معناداری بین گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات با رشد اقتصادی اعتقاد داشتند. از طرفی صادرات، یکی از اصلی ترین شاخص هایی است که نقش بسیار تعیین کننده ای در میزان پویایی وضعیت اقتصادی کشورها دارد در این مقاله به بررسی اثر صادرات و واردات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روی رشد اقتصادی با استفاده از روش دادهای تابلوی (panel data) در بازه زمانی 2005 تا 2013 برای 8 کشور در حال توسعه اسلامی پرداخته و جزئیات طرح شده در این مطالعه را آزمون می کند. نتایج به دستامده بیانگر آن است که فناوری اطلاعات و ارتباطات از عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی می باشد، به گونه ای که بیشتر متغیرهای موجود دارای اثر معنادار، مثبت بر رشد اقتصادی هستند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 471
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    640
  • دانلود: 

    234
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه تعاملی ابعاد بازاریابی سیاسی و تاثیر وزنی آن بر مشارکت عمومی شهروندان اردبیل می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری، کلیه شهروندان اردبیل می باشد. حجم نمونه طبق فرمول کوکران 384 نفر محاسبه گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های بازاریابی سیاسی و مشارکت عمومی استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تکنیک اهمیت نسبی جانسون استفاده گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد که بین ابعاد بازاریابی سیاسی و مشارکت عمومی شهروندان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که از بین ابعاد بازاریابی سیاسی، بعد نماد انقلابی دارای بالاترین اهمیت نسبی و بعد ابزار برنامه ای دارای کمترین اهمیت نسبی در تاثیر گذاری بر مشارکت عمومی شهروندان می باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 640

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 234
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    365
  • دانلود: 

    191
چکیده: 

دنیا در حال تغییر و تحولی شتابان است و هیچ نیرویی قادر نیست مانع این تغییر وت حول گردد. تنها راه بقا، متحول شدن و دگرگونی در جهت مطلوب است. تغییرات سریع در دنیای امروز، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبرو کرده است. اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوریهای نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند. مدیریت دانش و یادگیری سازمانی جز این ابزارها هستند.بعداز دهه هفتاد که برای اولین بار اصطلاح یادگیری سازمانی توسط آرجریس و شون مطرح شد و همچنین صاحبنظران دهه کنونی را دهه مدیریت دانش نامیدند، مدیریت دانش و یادگیریهای سازمانی را به عنوان واقعیت های جدا از هم در نظر گرفته اند و این در حالی است که به اعتقاد پیتر سنگه این دو مقوله باید با یکدیگر ادغام شوند زیرا هر کدام به تنهایی ناقص و ناتوانند.در این مقاله سعی بر این است که ضمن تشریح مدیریت دانش و یادگیری سازمانی به رابطه این دو مقوله در عصر کنونی پرداخته و با ارائه اصول نه گانه، پایه ای را برای فرایند رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی ایجاد کرده تا از این طریق مطلوبیت بیشتری نصیب سازمانها گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 191
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    3365
  • دانلود: 

    1435
چکیده: 

هدف از این مقاله بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر کیفیت حسابرسی می باشد. با پیشرفت های تکنولوژی، فنون رایانه ای حسابرسی راهنمای بزرگی برای حسابرسان است. قابلیت دسترسی به نرم افزارهای پیشرفته، استقرار تجهیزات رایانه و به دنبال آن رفع خطاهای انسانی، کاهش هزینه ها نقش پشتیبان فناوری اطلاعات بر کیفیت حسابرسی را بیش از پیش نموده و پیشرفت های قابل توجهی در رفتار هوشمندانه و مبتنی بر دانش حسابرسان بوجود خواهد آورد. همچنین نقش حسابرس در جامعه، اعتباردهی به صورت های مالی است. در ارتباط با مسوولیت حسابرس، عملیات حسابرسی طبق استانداردهای حسابرسی بایستی به گونه ای طراحی شود که از نبود تحریف با اهمیت ناشی از تقلب یا اشتباه در صورت های مالی «اطمینان معقولی» بدست آید. هدف از این مقاله تعریف کیفیت حسابرسی، موانع کیفیت حسابرسی و بکارگیری فناوری اطلاعات در بهینه سازی کیفیت حسابرسی میباشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1435
نویسنده: 

نامورعربانی زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    957
  • دانلود: 

    234
چکیده: 

هدف اصلیاین پژوهش، بررسی رابطه ابعاد ساختار سازمانی بر یادگیرنده بودن سازمان آموزش و پرورش استان گیلان است. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان های رشت (ناحیه 1)، صومعه سرا، لاهیجان و لنگرود است که بر اساس آمار رسمی 265 نفر می باشد. حجم نمونه با توجه به تعداد متغیرها و به روش نمونه گیری خوشه ای 150 نفر بوده که با کنار گذاشتن پرسشنامه های ناقص تعداد 120 نفر انتخاب شدند. در این تحقیق از دو پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی، شامل 27 سوال و پرسشنامه سازمان یادگیرنده، شامل 31 سوال برای تولید داده استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ابعاد ساختار سازمانی معادل 0.812 و ضریب آلفای پرسشنامه سازمان یادگیرنده 0.925 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان داد که: بین ابعاد ساختار سازمانی با یادگیرنده بودن سازمان آموزش و پرورش رابطه وجود دارد. بین مولفه های ابعاد ساختار سازمانی (پیچیدگی و رسمیت) رابطه معنادار وجود دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 957

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 234
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1942
  • دانلود: 

    1223
چکیده: 

سازمان ها امروزه در محیطی کاملا رقابتی باید اداره شوند؛ در چنین شرایطی مدیران فرصت چندانی برای کنترل کارکنان در اختیار ندارند و باید عمده وظایف روزمره را به عهده کارکنان بگذارند. کارکنان زمانی می توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت، دانش و توانایی لازم برخوردار باشند. ابزاری که در این زمینه به کمک مدیران می شتابند فرایند توانمندسازی است. به زبان ساده توانمندسازی، توانایی ترغیب دیگران به انجام دادن کاری است که خودشان می خواهند انجام دهند. توانمندسازی از طریق برنامه هایی مانند «سهیم کردن در اطلاعات»، «تفویض اختیار»، «کار تیمی»، «آموزش» و «پاداش مبتنی بر عملکرد» قابل دستیابی است. در این مطالعه توانمندسازی را از نگاه نظریه پردازانی همچون توماس و ولتهوس با چهار بعد احساس شایستگی، احساس معنی دار بودن، احساس خود سازماندهی، و حس موثر بودن و همچنین مدل وتن و کمرون با بعد اعتماد مورد بررسی قرار داده است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1223
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1867
  • دانلود: 

    1016
چکیده: 

هدف: هدف این مقاله طرح و توسعه دیدگاهی مجزا در ارتباط با پژوهش های بازاریابی اسلامی از طریق ترکیب الگوی اسلامی و نظریه بازاریابی کلان می باشد.طرح و روش و رویکرد: مقاله حاضر از نوع پژوهش های مفهومی می باشد که بر مبنای تفکر عقلانی و انعکاس در مورد تفاوت ها در مورد مفهوم بازاریابی و نقشی است که بازاریابی در جامعه ایفا می کند.نتایج: یافته های این مقاله نشان دهنده برخی تشابه های موجود در بین اهداف نظام بازاریابی کلان و بازاریابی کلان اسلامی است و پیشنهاداتی را به پژوهشگران آتی در مورد بررسی دور نمای منحصر به فرد برخی از موضوعات در زمینه ها و حوزه های خاص ارائه می دهد.محدودیت ها و استدلال های ضمنی پژوهش: ویژگی های بازاریابی کلان اسلامی راه های جدیدی را برای پژوهش آتی باز خواهد کرد و پژوهشگران را از دیدگاه نظری نسبت به پیش فرض های مربوط به هستی شناسی و معرفت شناختی که زیربنای مطالعات بازاریابی محسوب می شوند، حساس تر خواهد نمود. محدودیت پژوهش حاضر این است که تا بدین جا، امکان ظهور بازاریابی کلان اسلامی به عنوان رشته ای مجزا فراهم نشده است. به علاوه، پژوهش در مورد موضوعات واقعی بازاریابی کلان در حوزه متون اسلامی بسیار پراکنده می باشد.استدلال های عملی:صاحب نظران و مدیران مسلمان می بایست توجه داشته باشند که ابزارها و اهداف بازاریابی در صورتی بهتر درک خواهند شد که دیدگاه وسیع تری در مورد تاثیر و نتایج بازاریابی بر روی جامعه وجود داشته باشد. با اتخاذ دیدگاه بازاریابی کلان اسلامی، جامعه، نهادهای اجتماعی، ذینفعان تجاری و مدیران، فرصت مناسب تری برای مشارکت جهت حداکثرسازی تحقق برنامه های مرتبط با حسنه (و یا به عبارت دیگر تعالی و برتری) به دست خواهند آورد.نوآوری و ارزش: نوآوری اصلی این مقاله عبارت از معرفی و مشخص کردن ویژگی های زمینه نسبتا جدید در تحقیقات بازاریابی می باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1016
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    5811
  • دانلود: 

    2178
چکیده: 

لباس گذشته از جنبه پوشانندگی که پیوسته مد نظر بوده است و به نوعی اولین اختراع بشر محسوب می شود و همواره او را از گرما و سرما، مصون داشته. در اثر مرور زمان به نوعی، جنبه نمایشی نیز یافته است و بدین منظور چه هنرها که در تزیین آن به کار نرفته است و چه ابداعات و ابتکاراتی که در تحقق این جنبه دکوراتیو لباس صورت نگرفته است اما امروزه لباس به عنوان وسیله ای مناسب در جهت تعارضات فرهنگی نیز به کار گرفته شده و در تهاجم فرهنگی غرب، لباس نیز به عنوان بهترین وسیله مورد استفاده قرار گرفته است و مساله ما این است که فرهنگ اسلامی دارای چارچوب هایی بوده که شامل پوشش هم می شود و برای لباس هم ایده دارد و ما باید بر اساس این چارچوب ها و با توجه به پدیده مد، لباس هایی طراحی کنیم که هم به روز، زیبا و جوان پسند باشند و هم دارای چارچوب اسلامی باشند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5811

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2178
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button