مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد، نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 1380

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 17

چکیده

 سابقه ‏‏و‏ هدف: دانشگاه ها مسوولیت خطیری در تربیت آموزش و پرورش دانشجویان دارند. ارایه مشاوره و راهنمایی تحصیلی از طریق اساتید به دانشجویان کمک خواهد کرد تا در غلبه بر مشکلاتشان فائق آیند. این مطالعه به منظور بررسی نحوه انتخاب, شرح وظایف و حدود مسوولیت اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان انجام شد.مواد ‏و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی تمامی 275 نفر از دانشجویانی که در طی سه سال گذشته برای آنها از طریق دانشکده های تابعه در رشته‏های پزشکی, پرستاری, پیراپزشکی, بهداشت, توانبخشی و در سه مقطع تحصیلی دکترای عمومی, کارشناسی و کاردانی استاد راهنما تعیین شده بود, انجام شد. اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه نظر خواهی مشتمل بر 45 سوال جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون آماری کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و  P<0.05معنی دار تلقی شد. یافته‏ها: از 275 نفر دانشجو, 205 نفر زن و بقیه مرد بودند. بین اشتیاق دانشجویان برای مراجعه شخصی به اساتید راهنما و جنس ارتباط معنی داری مشاهده شد %75.1 .(P=0.002) نتیجه مشاوره شخصی خود را موثر دانسته اند. بین مقطع تحصیلی و تاثیر مشاوره و راهنمائی شخصی ارتباط معنی داری مشاهده شد%45.2 .(P=0.002)  نمونه ها مشاوره گروهی را موثر ندانستند. در خصوص شرح وحدود مسوولیت اساتید راهنما و انتظارات از آنان مشخص شد که 63.3% مداخله اساتید راهنما را در کلیه حیطه های تحصیلی, خانوادگی, اقتصادی, اجتماعی و ... که به نوعی در افت تحصیلی آنها موثر است را به عنوان مسوولیت استاد راهنما تلقی کرده و 65% آنها توقع دارند که فقط در صورت درخواست آنها اساتید راهنما مداخله مستقیم داشته باشند.نتیجه‏گیری: با توجه به نتایج مطالعه ضرورت دارد که اساتید راهنما طبق برنامه زمان بندی شده در هر هفته و با موضوعات مشخص, در اولین ترم تحصیلی دانشجویان را با آیین نامه و مقررات آموزشی آگاه نمایند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حاجی آقاجانی، سعید، جنابی، محمدصادق، صابریان، معصومه، قربانی، راهب، رشیدی پور، علی، و ملک، مجتبی. (1382). عملکرد, نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, 1380. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 12-17. SID. https://sid.ir/paper/72971/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی آقاجانی سعید، جنابی محمدصادق، صابریان معصومه، قربانی راهب، رشیدی پور علی، ملک مجتبی. عملکرد, نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, 1380. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):12-17. Available from: https://sid.ir/paper/72971/fa

    IEEE: کپی

    سعید حاجی آقاجانی، محمدصادق جنابی، معصومه صابریان، راهب قربانی، علی رشیدی پور، و مجتبی ملک، “عملکرد, نحوه انتخاب و شرح وظایف اساتید راهنما از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, 1380،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 12–17، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button