مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع بین المللی برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیات علمی (مورد دانشگاه شهید بهشتی)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف از این پژوهش شناسایی موانع بین المللی کردن برنامه درسی آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیات علمی است. علاوه بر این پرسش اصلی, پاسخگویی به سوالات فرعی مرتبط با موانع فرهنگی, موانع مربوط به روش تدریس, موانع مربوط به محتوا, موانع انسانی, موانع ساختاری, موانع تجهیزاتی و موانع سیاسی نیز مدنظر بوده است. برای یافتن پاسخ این پرسش ها از یک پرسشنامه 44 سوالی بر مبنای مقیاس لیکرت در ارتباط با هشت موضوع اصلی مندرج در سوالات فرعی استفاده شده است. این پ‍ژوهش از نوع توصیفی و آزمون های آماری مورد استفاده در آن تی تک نمونه ای, تی مستقل, تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون فریدمن است. با توجه به نتایج این تحقیق, بین پاسخهای ارایه شده اغلب هماهنگی وجود دارد و بعضا تفاوتهایی هم مشاهده می شود. یافته های تحقیق بیانگر آن است که اعضای هیات علمی عوامل فرهنگی, انسانی, سیاسی, ساختاری, تجهیزاتی, محتوایی و روش تدریس را به عنوان موانع بین المللی سازی برنامه های درسی می دانند. همچنین, تجزیه و تحلیل داده ها در قالب آزمون تی مستقل بر اساس جنسیت نشان داد که جنسیت بر موانع بین المللی سازی اثرگذار نیست و تجزیه و تحلیل داده ها در قالب آزمون تحلیل واریانس یک طرفه بر اساس گروه آموزشی نشان داد که بین نظرهای اعضای هیات علمی به تفکیک گروه آموزشی آن ها در خصوص موانع بین المللی کردن برنامه درسی تفاوت وجود دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی واجارگاه، کوروش، زارع، عذرا، و یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1388). بررسی موانع بین المللی برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیات علمی (مورد دانشگاه شهید بهشتی). پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 15(4 (54))، 63-82. SID. https://sid.ir/paper/68054/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی واجارگاه کوروش، زارع عذرا، یمنی دوزی سرخابی محمد. بررسی موانع بین المللی برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیات علمی (مورد دانشگاه شهید بهشتی). پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1388؛15(4 (54)):63-82. Available from: https://sid.ir/paper/68054/fa

    IEEE: کپی

    کوروش فتحی واجارگاه، عذرا زارع، و محمد یمنی دوزی سرخابی، “بررسی موانع بین المللی برنامه های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیات علمی (مورد دانشگاه شهید بهشتی)،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 15، no. 4 (54)، pp. 63–82، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button