مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 289 | صفحه پایان 298

چکیده

 مقدمه: مطالعه و تجدید نظر در برنامه درسی, فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش, به منظور ارتقای سطح اثربخشی آموزش از ضرورت برخوردار است. هدف این مطالعه, بررسی میزان اثربخشی آموزش دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دید گاه دانشجویان این دوره بود. روش ها: این پژوهشی به روش پیمایشی روی دانشجویان سال پنجم پزشکی شاغل به تحصیل در نیم سال اول سال تحصیلی 85-1384 به عنوان جامعه آماری انجام گردید. 162 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش, پرسشنامه ای با 74 سوال با استفاده از مدل مک دونالد در سه قسمت: برنامه درسی, سامان دهی فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش طراحی و بکار گرفته شد. پرسشنامه ها از طریق حضور در بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع گردید. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS و با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات حاصل از نظرات دانشجویان در مورد اثربخشی برنامه درسی, فعالیت های تدریس و تعامل در آموزش به ترتیب عبارت بود از 34/0±35/2, 35/0±5/2, 35/0±46/2 که در مورد اول کمتر از میانگین نظری و در مورد دوم و سوم برابر با میانگین نظری بود. نتیجه گیری: کمتر بودن میانگین به دست آمده درباره برنامه درسی از میانگین نظری (5/2) نشان دهنده لزوم تجدید نظر در برنامه درسی دوره دکترای پزشکی عمومی می باشد. میانگین تعامل در آموزش و فعالیت های تدریس, لزوم بهبود انواع تعامل و ارتقای مهارت های اساتید را طلب می کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زاهدی، سیدمحمد، و امیرملکی تبریزی، هما. (1386). اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2 (پیاپی 18))، 289-298. SID. https://sid.ir/paper/59449/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدی سیدمحمد، امیرملکی تبریزی هما. اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 18)):289-298. Available from: https://sid.ir/paper/59449/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد زاهدی، و هما امیرملکی تبریزی، “اثربخشی آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دوره دکترای پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 289–298، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59449/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button