مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خطاهای شایع در کلید واژه های انگلیسی مقالات حوزه آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 150 | صفحه پایان 158

چکیده

 سابقه و هدف: کلید واژه هایی که توسط نویسندگان مقالات علمی, در انتهای چکیده به مقاله تخصیص داده می شود, فشرده ترین و مرتبط ترین کلمات, با محتوای مقاله هستند. این واژه ها منبع اصلی برای نمایه سازی و ذخیره مقاله در پایگاه های اطلاعاتی, و نیز کلید هایی هستند که به بازیابی مقالات مرتبط کمک می کنند. لذا هرگونه خطا, چالش و اغتشاش در کلیدواژه ها, هر دو فرآیند ذخیره و بازیابی اطلاعات را مختل می کند. این مطالعه با هدف تعیین انواع خطاهای موجود در کلیدواژه های مقالات حوزه آموزش علوم پزشکی انجام پذیرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی, بر روی کلیدواژه های مقالات 13 مجله حوزه آموزش علوم پزشکی انجام گرفت. از 3194 مقاله مورد بررسی, تعداد 10965 مدخل استخراج گردید. کلیدواژه های هر مقاله در نرم افزار اکسل وارد گردید طوری که در مقابل هر کلید واژه فارسی, کلید واژه انگلیسی مربوطه (در صورت موجود بودن) قرار داده شد. سپس تک تک واژه های فارسی از نظر مطابقت با کلید واژه انگلیسی و بالعکس, مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: از مجموع خطا های موجود در مجلات مورد بررسی, (عدم ثبت کلید واژه انگلیسی به ازای کلید واژه فارسی) و نیز (عدم ثبت کلید واژه فارسی به ازای کلید واژه انگلیسی), مجموعا بالاترین میزان خطا (31/70 درصد) را به خود اختصاص دادند. استنتاج: باتوجه به نتایج مطالعه حاضر و وجود انواع خطاها در بخش کلیدواژه های مقالات, توصیه می شود که نویسندگان مقاله, داوران و ویراستاران مجله برای جلوگیری از اختلال در امر اطلاع رسانی, توجه دقیق تری به بخش کلید واژه های مقالات داشته باشند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، اسماعیل، رضایی، رزیتا، و بهشتی، زهرا. (1397). خطاهای شایع در کلید واژه های انگلیسی مقالات حوزه آموزش علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 28(165 )، 150-158. SID. https://sid.ir/paper/45344/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری اسماعیل، رضایی رزیتا، بهشتی زهرا. خطاهای شایع در کلید واژه های انگلیسی مقالات حوزه آموزش علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1397؛28(165 ):150-158. Available from: https://sid.ir/paper/45344/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل اکبری، رزیتا رضایی، و زهرا بهشتی، “خطاهای شایع در کلید واژه های انگلیسی مقالات حوزه آموزش علوم پزشکی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 28، no. 165 ، pp. 150–158، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45344/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button