video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,563

دانلود:

1,062

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مدیریت کلاس با اهمال کاری تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 زمینه و هدف: اهمال کاری تحصیلی یکی از پدیده های شایع در بین دانشجویان است که می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله نحوه ی مدیریت کلاس قرار بگیرد. هدف مطالعه ی حاضر بررسی رابطه ی مدیریت کلاس با اهمال کاری تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان بود.روش بررسی: پژوهش توصیفی- همبستگی از نوع رگرسیون است. جامعه ی آماری آن شامل کلیه ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان در نیمه اول سال تحصیلی 95-1394 بود که به شیوه ی نمونه گیری طبقه ای دردسترس تعداد 328 نفر از طریق دو پرسشنامه مدیریت کلاس محقق ساخته و اهمال کاری تحصیلی سواری مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان با کمک نرم افزارspss21  استفاده شد.یافته ها: میانگین مدیریت کلاس (0.346± 3.35), طراحی و سازماندهی (0.452± 3.49), رهبری (0.422± 3.58), نظارت و کنترل (0.48± 3.42), ارزشیابی (0.708±2.92), اهمال کاری تحصیلی (1.169±2.05) بود. مقدار ضریب همبستگی مدیریت کلاس و مولفه های طراحی و سازماندهی, رهبری, نظارت و کنترل, ارزشیابی با اهمال کاری تحصیلی به ترتیب 0.637-, 0.3-, 0.391-, 0.414-, 0.544- بود (p<0.01). بر اساس نتایج رگرسیون مولفه های مدیریت کلاس 41.5 درصد از اهمال کاری تحصیلی را تببین می کنند (p<0.01).نتیجه گیری: اساتید دانشگاه با بهبود مهارت های طراحی و سازماندهی, رهبری, نظارت و کنترل و ارزشیابی می توانند کلاس درس خود را به طور موثر و کارآمدی مدیریت کنند که پیامد آن کاهش میزان اهمال کاری تحصیلی دانشجویان خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خواجه دادمیر، آرزو، ناستی زایی، ناصر، و پورقاز، عبدالوهاب. (1395). رابطه مدیریت کلاس با اهمال کاری تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(23)، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/219234/fa

Vancouver: کپی

خواجه دادمیر آرزو، ناستی زایی ناصر، پورقاز عبدالوهاب. رابطه مدیریت کلاس با اهمال کاری تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(23):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/219234/fa

IEEE: کپی

آرزو خواجه دادمیر، ناصر ناستی زایی، و عبدالوهاب پورقاز، “رابطه مدیریت کلاس با اهمال کاری تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 23، pp. 10–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219234/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی