مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اهمال کاری تحصیلی بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و رابطه آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف از این مطالعه, بررسی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی و ارتباط آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری, متشکل از کلیه دانش آموزان دبیرستانی بودند که در سال تحصیلی 1392- 1391, در دبیرستان های شهر خلخال مشغول تحصیل بودند. از بین این جامعه, نمونه ای به حجم 303 نفر (128 پسر و 175 دختر), با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شده و با استفاده از ابزارهای انگیزش پیشرفت هرمنس و مقیاس اهمال کاری تحصیلی, اقدام به جمع آوری اطلاعات شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از تحلیل واریانس یک متغیری, ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین برخی از مولفه های اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر و دختر و دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی تفاوت معنا دار وجود دارد. همچنین یافته ها دلالت بر آن دارند که بین اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن با انگیزش پیشرفت دانش آموزان رابطه معنا دار وجود دارد (P<0.01). این نتایج تلویحاتی را برای فهم اهمال کاری تحصیلی و استفاده از مداخلات تحصیلی برای تاثیرگذاری روی آن را به دنبال دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطادخت، اکبر، محمدی، عیسی، و بشرپور، سجاد. (1394). بررسی اهمال کاری تحصیلی بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و رابطه آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه، 4(2 (پیاپی 14))، 55-68. SID. https://sid.ir/paper/216740/fa

    Vancouver: کپی

    عطادخت اکبر، محمدی عیسی، بشرپور سجاد. بررسی اهمال کاری تحصیلی بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و رابطه آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1394؛4(2 (پیاپی 14)):55-68. Available from: https://sid.ir/paper/216740/fa

    IEEE: کپی

    اکبر عطادخت، عیسی محمدی، و سجاد بشرپور، “بررسی اهمال کاری تحصیلی بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و رابطه آن با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی،” روانشناسی مدرسه، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 55–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button