مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابعاد اشتیاق تحصیلی بر اساس وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده و میانجی گری اهداف پیشرفت در نوجوانان دختر

صفحات

 صفحه شروع 885 | صفحه پایان 901

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر تبیین اشتیاق تحصیلی بر اساس پایگاه اقتصادی اجتماعی با میانجی گری اهداف پیشرفت بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع همبستگی به روش مدل یابی معادلات ساختاری بود و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه رشته های نظری شهر تهران در سال تحصیلی 1398-1397 تشکیل داد. نمونه ی آماری پژوهش شامل 385 نفر از دانش آموزان بود که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی پینتریچ (1991), پرسشنامه اهداف پیشرفت الیوت و مک گریگور (2001) و پرسشنامه محقق ساخته پایگاه اقتصادی-اجتماعی خانواده, جمع آوری؛ و توسط نرم افزارهای Smart PLS 2. 0 و SPSS 22 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که پایگاه اجتماعی-اقتصادی و اهداف پیشرفت به صورت مستقیم قادر به تبیین اشتیاق تحصیلی بودند؛ همچنین نتایج نشان داد پایگاه اقتصادی اجتماعی با میانجی گری اهداف پیشرفت بر اشتیاق تحصیلی تاثیر معناداری دارند. نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاضر بیانگر این نکته می باشد که اشتیاق تحصیلی از اثر توامان و هم افزای سازه های مختلفی نظیر سازه های خانوادگی-محیطی (پایگاه اجتماعی-اقتصادی) و سازه های شناختی (اهداف پیشرفت) تاثیرپذیری دارند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسلی نباتی، محبوبه، باباخانی، نرگس، و درتاج، فریبرز. (1401). تبیین ابعاد اشتیاق تحصیلی بر اساس وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده و میانجی گری اهداف پیشرفت در نوجوانان دختر. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(2 )، 885-901. SID. https://sid.ir/paper/1124607/fa

    Vancouver: کپی

    عسلی نباتی محبوبه، باباخانی نرگس، درتاج فریبرز. تبیین ابعاد اشتیاق تحصیلی بر اساس وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده و میانجی گری اهداف پیشرفت در نوجوانان دختر. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(2 ):885-901. Available from: https://sid.ir/paper/1124607/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه عسلی نباتی، نرگس باباخانی، و فریبرز درتاج، “تبیین ابعاد اشتیاق تحصیلی بر اساس وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده و میانجی گری اهداف پیشرفت در نوجوانان دختر،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 2 ، pp. 885–901، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1124607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button