مطالعه حاضر با هدف درک عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک، از پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی تحقیق بهره جسته است. این پرسشنامه ها از طریق مصاحبه چهره به چهره با 111 نفر از مدیران 60 شرکت فعال در استان تهران تکمیل شدند. نتایج تحقیق نشان دهنده ارتباط مثبت معنی دار بین نوآوری فناورانه و دو نوع نوآوری در محصول و فرایند بود. سن شرکت و فشار رقبا دارای اثر مثبت معنی دار بر نوآوری «رادیکال» بودند، در حالی که وجود واحد تحقیق و توسعه و عامل آموزش، اثر منفی معنی دار بر نوآوری تکنولوژیک از نوع رادیکال داشتند. نوآوری تکنولوژیک از نوع «تدریجی» تحت تاثیر مثبت متغیرهای ظرفیت تولید شرکت، همکاری درونی در شرکت و وجود اطلاعات بود، در حالی که مقدار سرمایه ثابت تاثیر منفی بر آن داشت.