فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    69-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6422
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6422

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    31-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    551
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

در این مطالعه با استفاده از «منحنی یادگیری»، «شدت یادگیری» به مفهوم میزان صرفه جویی در هزینه ی نیروی کار و «رشد بهره وری مبتنی بر تجربه» همچنین تأثیر «ادغام و مالکیّت» بر یادگیری فناوری، اندازه گیری می شود و اثرات آن بر عملکرد شرکت های نفت، گاز و فرآورده های نفتیِ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد ارزیابی قرار می گیرد. نوآوری این مقاله عبارت است از؛ توضیح اثرات مستقیم و غیرمستقیم [1]   (ادغام و مالکیّت) بر یادگیری فناوری که منجر به مدل منحنی یادگیری با عامل ، در صنعت نفت، گاز و فرآورده های نفتی می شود. درنتیجه ی بررسی های پژوهش حاضر، مشاهده می شود که؛ یادگیری مبتنی بر تجربه، که افزایش تولید تجمعی در شرکت های پالایشی و پتروشیمی را به همراه دارد، به کاهش هزینه نمی انجامد. صرفه های ناشی از مقیاس نیز باتوجه به افزایش تولید در شرکت های پالایشی، نتوانسته است هزینه های عملیاتی را کاهش دهد. همچنین یادگیری پژوهش محور در شرکت های پالایشی و پتروشیمی، با یک سال تأخیر و البته باشدت کم، کاهش هزینه ی عملیاتی را رقم زده است. این مطالعه همچنین علاوه براین که نشان می دهد که ادغام و مالکیّت، درترکیب شرکت های پالایشی و پتروشیمی فاقد تأثیر مستقیم بوده هرچند تنها در شرکت های پتروشیمی حامل اثر غیرمستقیم بر یادگیری فناوری است. [1] Mergers and acquisitions (M&As)

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 551

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    4676
  • دانلود: 

    1870
چکیده: 

در رابطه با واژه «فرهنگ» تعاریف گوناگونی صورت گرفته که اجمالا می توان آن را مجموعه ای از دانشها، باورها، هنر، قوانین، اخلاق، آداب و رسوم و سایر قابلیتها و عادتهایی دانست که انسان به عنوان عضو جامعه آنها را فرا می گیرد، فرهنگ با پدیده های گوناگون در تعامل بوده واز آنها تاثیر و تاثر می پذیرد که ازجمله آنها«یادگیری» است، یادگیری آداب و رسوم و قواعد و سبک هایی وبه عبارت بهتر فرهنگی دارد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، این «فرهنگ یادگیری» باید مورد توجه قرار گیرد، از طرف دیگر فرهنگ دارای مولفه ها وعناصری است که می بایست بر یادگیری سایه افکند، و «یادگیری فرهنگی» را بوجود آورد، اینکه یادگیری چگونه، کجا، ازچه چیز و... باشد؟ عواملی هستند که موجب تعالی یادگیری و اعتلای آن و با فرهنگ شدن آن می شوند.این مقاله با روش مطالعه، توصیفی تحلیلی شکل گرفته و با تحقیقات کتابخانه ای، نقش و تاثیر متقابل فرهنگ و یادگیری را در یکدیگر مورد بررسی و تحلیل و تبیین قرار می دهد.با توجه به مباحث مطرح شده در این مقاله، می توان اذعان کرد، یادگیری باید مبتنی بر مباحث نظری و بنیادین فرهنگی بوده و از غنای فرهنگی برخوردار باشد، هرچند پیچیدگی و درهم تنیدگی دو واژه فرهنگ و یادگیری به اندازه ای است که می توان جدا کردن و تفکیک آن دو را بسیار سخت و دشوار دانست ولی بی تردید هرچه این دو تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند اهداف متعالی و برتر بدست آمده و به غایت فرهنگ یادگیری یعنی یادگیری فرهنگی نزدیک شده ایم.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4676

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    3544
  • دانلود: 

    2147
چکیده: 

یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از نسل های نوظهور آموزش از راه دور، به سرعت در اکثر نظام های آموزشی، رشد و گسترش یافته است، اما علیرغم این رشد سریع، هنوز هم برخی موضوعات و ابهامات پیرامون آن وجود دارد...

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2147
نویسندگان: 

عدلی فریبا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    17-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6710
  • دانلود: 

    4322
چکیده: 

مقدمه: به رغم آگاهی فزاینده در مورد اهمیت و ضرورت یادگیری، چگونگی، اشکال آن و رویه هایی که یادگیری را در افراد و سازمان ها تشویق می کند، شناخت بسیار کمی درباره یادگیری زدایی وجود دارد. چیستی یادگیری زدایی، چرایی مهم آن و شرایطی که آن را ترغیب می کنند، کمتر مورد بحث قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت یادگیری زدایی و نقش آن در فرآیند انتقال و اکتساب دانش، این مقاله به بررسی یادگیری زدایی، ضرورت و انواع آن پرداخته است.نتیجه گیری: یادگیری زدایی تغییری مستمر است که افراد و سازمان ها را برای انطباق با محیط و توسعه مهارت های جدید توانمند می کند. حرکت در منحنی یادگیری زدایی حرکتی عمدی، مستلزم ساختار سازی مجدد و پاک سازی رویه های قدیمی است. در این فرآیند، رهایی از آنچه که دیگر مفید نیست، توقف متفکرانه و خلق فضای پاک قبل از یادگیری جدید ضروری است. برای موفقیت فردی و سازمانی، لازم است که بین یادگیری و یادگیری زدایی تعادل ایجاد شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6710

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4322 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    225-226
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    658
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

1نامه به سردبیر

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 658

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    504
  • دانلود: 

    307
چکیده: 

ناتوانی یادگیری، یعنی اختلالی در یک یا چند فرایند روانی پایه که به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می شود. عوامل متعددی در پدید آمدن ناتوانی های یادگیری دخالت دارند، مانند عوامل زیستی و عصب شناختی، آسیب های مغزی پیش از تولد، هنگام تولد و پس از تولد، عوامل ارثی، بیماری های جسمانی، عوامل شخصیتی و انگیزشی، عوامل آموزشی وفرهنگی، محرومیت های محیطی و خانوادگی، عدم بهداشت، روش های تدریس و الگوهای یادگیری نامناسب و نظایر آن. بدیهی است تشخیص دقیق علل ناتوانی های یادگیری امر دشواری است، بنابراین مشکل هر دانش آموز باید به عنوان یک مشکل منحصر به فرد تلقی شود و به طور جداگانه بررسی شود. دانش آموز با ناتوانی یادگیری ممکن است یک یا چند ناتوانی که گفته شد از خود نشان دهد. معلم باید ناتوانی های دانش آموز را بشناسد و نیازهای آموزشی دانش آموز را برآورده سازد. معلم باید قبل از هر کاری اعتماد به نفس را در کودک ایجاد کند تا دچار شکست و درماندگی نشوند. در این مقاله، نویسندگان با روش علمی-مروری به تاریخچه و تعریف و فراوانی اختلالات یادگیری، ویژگی های افراد، انواع ناتوانی های یادگیری، علل، تشخیص و ارزیابی ناتوانی های یادگیری، برنامه ها و خدمات آموزشی، توصیه های و درمان آن، پرداخته اند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 307
نویسندگان: 

ربیع جلالوند محمد

نشریه: 

رشد معلم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1381
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    165
  • صفحات: 

    3-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    866
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 866

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضوی عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3 (مسلسل 170)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1746
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    131-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1569
  • دانلود: 

    1022
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش انگیزش یادگیری و یادگیری حرفه ای بر اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان ابتدایی است. روش تحقیق از نوع همبستگی، مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان ابتدایی شهرستان بناب به تعداد 528 نفر بودند که تعداد 214 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه های: انگیزش یادگیری تارنو، یادگیری حرفه ای بارون و کنی و اجتماع یادگیری حرفه ای الیور و هیپ بدست آمدند. یافته ها نشان می دهند که بین متغیر انگیزش یادگیری و اجتماع یادگیری حرفه ای رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد اما بین متغیرهای انگیزش یادگیری و یادگیری حرفه ای رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین بین متغیرهای یادگیری حرفه ای و اجتماع یادگیری حرفه ای رابطه مثبت و معناداری دیده شد، پس متغیر انگیزش یادگیری بواسطه نقش میانجی یادگیری حرفه ای با اجتماع یادگیری حرفه ای رابطه غیرمستقیم و معناداری دارد، بنابراین می توان گفت که معلمانی که انگیزش کافی برای یادگیری و ارتقا سطح دانش و آگاهی خود دارند، از طریق کسب دانش محتوایی، سبک های یادگیری، راهبرد های تدریس و مجموعه جدیدی از ارزش ها و تفاوت های فردی که از طریق همکاری و مشارکت با سایر همکاران بدست می آورند؛ منجر به ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه ای بین خود و سایر همکاران می شوند که نهایتا باعث بهبود یادگیری دانش آموزان و افزایش بازدهی آموزشی می گردند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1022 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button