مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

56
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تربیتی مختصات معرفت درحکمت متعالیه

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 210

چکیده

 هدف: این پژوهش تحت عنوان «تحلیل تربیتی مختصات معرفت درحکمت متعالیه» با تاکید برتوانمندی و قابلیت ویژه مکتب فلسفی صدرالمتالهین در راستای تولید الگوی تربیتی تعالی بخش, به تبیین معرفت شناختی حکمت متعالیه به عنوان مبانی نظام تربیتی مترقی و استنباط دلالت های تربیتی آن با رویکردی تربیتی پرداخته است. مواد و روش ها: به منظور دستیابی به اهداف پژوهش و ترسیم تربیتی هندسه و نظام معرفت شناسی صدرا, ابتداء عمده ی مسایل اساسی معرفت شناسی حکمت متعالیه توصیف و تبیین شده, سپس برمبنای مباحث معرفت شناسی همچون هویت ومراتب علم, طبقه بندی علوم, منابع وابزارمعرفت, فرایند ومکانیسم تحصیل معرفت, حدود وقلمروعلم وغایت معرفت؛ دلالت های تربیتی ارایه شده است. یافته ها: یادگیری و تربیت دراین پژوهش مبتنی برنگاه تجردی صدرا به علم و نظریه ی اتحاد عاقل ومعقول و وجود ذهنی, به عنوان فرایندی که بین یادگیرنده ی فعال و آن چه آموخته شده یگانگی ایجاد می کند, معرفی شده است. نتیجه گیری: در ادامه ی پژوهش از گستره ی وسیع و جامع معرفت شناسی صدرا وسعت معرفت, لزوم تعمیق دانایی, تولید علم و راه خروج از بن بست های یادگیری وتربیت عقیم به سوی یادگیری پویا ومولدی که منتهی به تحقق غایت ایمانی معرفت می شود, استنباط شده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی، محمود، سرمدی، محمدرضا، فقیهی، علیرضا، و سیفی، محمد. (1400). تحلیل تربیتی مختصات معرفت درحکمت متعالیه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(ویژه نامه )، 201-210. SID. https://sid.ir/paper/992649/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی محمود، سرمدی محمدرضا، فقیهی علیرضا، سیفی محمد. تحلیل تربیتی مختصات معرفت درحکمت متعالیه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(ویژه نامه ):201-210. Available from: https://sid.ir/paper/992649/fa

    IEEE: کپی

    محمود جمالی، محمدرضا سرمدی، علیرضا فقیهی، و محمد سیفی، “تحلیل تربیتی مختصات معرفت درحکمت متعالیه،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. ویژه نامه ، pp. 201–210، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button