مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند است. روش پژوهش توصیفی از نوع علی مقایسه ای است. جامعه آماری موردمطالعه, کلیه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی 7-12 سال شهر تبریز در سال تحصیلی 1398-1399 هستند. از میان این جامعه آماری, 100 پسر (50 نفر مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی و 50 نفر مبتلا به ضرب آهنگ شناختی کند) به شیوه غربال گری با استفاده از مقیاس درجه بندی رفتار کودکان (سوانسون, نولان و پلهام, 1981) و مقیاس ضرب آهنگ شناختی کند (پنی, واچبوچ, کلین, کورکوم و اسکیس, 2009) به عنوان نمونه انتخاب شدند. سپس از نرم افزار Psytask برای سنجش زمان واکنش استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد بین کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند, از نظر زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی تفاوت معناداری وجود دارد (0001/0

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرامی، منصور، شادبافی، محمد، و عبدالرحیم پور، رقیه. (1400). مقایسه زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند. توانمند سازی کودکان استثنایی، 12(3 (پیاپی 36) )، 75-84. SID. https://sid.ir/paper/952373/fa

    Vancouver: کپی

    بیرامی منصور، شادبافی محمد، عبدالرحیم پور رقیه. مقایسه زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1400؛12(3 (پیاپی 36) ):75-84. Available from: https://sid.ir/paper/952373/fa

    IEEE: کپی

    منصور بیرامی، محمد شادبافی، و رقیه عبدالرحیم پور، “مقایسه زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 36) ، pp. 75–84، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952373/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button