مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه بین هوش هیجانی وهوش معنوی دانش آموزان باپیشرفت تحصیلی آنان با میانجی گری هوش فرهنگی معلمان مدارس شهرستان بانه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقدمه: امروزه تحقیقات مختلف نشان داده اند که توانایی های شناختی مانند هوش های درون فردی و میان فردی اعم از هوش هیجانی (توانایی درک رابطه میان تفکر و عاطفه) هوش فرهنگی (توانایی تصدیق واقعیت های عملی) و هوش معنوی (حوزه دین و معنویت) در موفقیت فرد در زندگی مهم هستند. هدف: براین اساس پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان با میانجیگری هوش فرهنگی معلمان مدارس شهرستان بانه, تهیه و تدوین گردیده است. روش: پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان و دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان بانه است. از بین 2985 دانش آموز با توجه به جدول مورگان341 نفر و از بین 227 معلم140 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید روش نمونه گیری به شیوه در دسترس است. جهت جمع آوری اطلاعات از گروه نمونه موردبررسی از ابزار پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی, هوش معنوی, هوش فرهنگی و پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص ها و روش های آمار توصیفی (فراوانی, درصد, انحراف استاندارد, و خطای استاندارد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) به کمک نرم افزار spss-22 استفاده شد. یافته ها: نتایج یافته ها نشان داد که هوش هیجانی و هوش معنوی دانش آموزان با میانجیگری هوش فرهنگی معلمان می توانند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس شهرستان بانه را پیش بینی کنند(001/0 sig=). نتیجه گیری: یکی از ایراداتی که می توان از نظام آموزشی ما گرفت این است که صرفاً بر توانایی تحصیلی تأکید می شود و ابعادی از هوش مانند هوش هیجانی, هوش معنوی, هوش فرهنگی و. . . نادیده گرفته می شود در حالیکه به نظر می رسد ابعاد مختلف هوش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، گلاله، خلیل زاده، نوراله، و عزیزی نژاد، بهاره. (1399). بررسی رابطه بین هوش هیجانی وهوش معنوی دانش آموزان باپیشرفت تحصیلی آنان با میانجی گری هوش فرهنگی معلمان مدارس شهرستان بانه. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/900050/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی گلاله، خلیل زاده نوراله، عزیزی نژاد بهاره. بررسی رابطه بین هوش هیجانی وهوش معنوی دانش آموزان باپیشرفت تحصیلی آنان با میانجی گری هوش فرهنگی معلمان مدارس شهرستان بانه. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900050/fa

    IEEE: کپی

    گلاله سلیمانی، نوراله خلیل زاده، و بهاره عزیزی نژاد، “بررسی رابطه بین هوش هیجانی وهوش معنوی دانش آموزان باپیشرفت تحصیلی آنان با میانجی گری هوش فرهنگی معلمان مدارس شهرستان بانه،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button