مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش بهبود کیفیت آموزش عالی در تعالی سازمانها

نویسندگان

هویدا رضا | زارع حسین

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 تحولات عظیمی که از دهه 1960 در زمینه دانش، تکنولوژی و رقابت جهانی آغاز شده و هم چنان در سالهای اخ یر به اوج خود رسیده است مدیران پیشرو را به سوی اتخاذ استراتژیها و شیوه های جدیدی برای رویارویی مناسب با این تحولات سوق داده است. مدیریت کیفیت جامع (TQM) از جمله شیوه هایی است که توانسته رهنمودهای مفیدی به مدیران پیشرو و کیفیت گرا ارایه نماید. به نظر جوران مدیریت کیفیت جامع به آن دسته از فعالیتها و سیستم های مدیریتی اطلاق می شود که از طریق کارکنان برخوردار از اختیار موجب رضامندی مشتریان می شود، عواید را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد (جویل. ای. روس، 1999، ص 1). چانگ (1999) پنج اصل استراتژیک را مشتری محوری، فرایند مداری، کار تیمی، مشارکت کارکنان و بهبود مستمر می داند. بهبود یک تجدید نظر دایمی و مستمر در همه امور و عوامل تاثیرگذار سازمانی است تا بتوان به سطح مطلوب نزدیکتر شد. بر اساس اصل بهبود مستمر، سازمان و مدیریت باید به طور مستمر فرایندها و فعالیتهای خو د را با توجه به نیازهای مشتریان بهبود بخشند. بدین منظور لازم است فرایندها و عناصر مورد بررسی دقیق قرار گرفته، نیازها و چالشها شناسایی شده و راهکارهای مناسب برای بهبو د ارایه گردد. از طرف دیگر، بهبود به مدیران و کارکنانی نیازمند است که از لحاظ ادراکی، علمی، حرفه ای و تخصصی از قابلیت ها و شایستگی های مناسب برخوردار باشند. بدیهی است چنین تواناییها و شایستگی ها نیاز به آموزش و یادگیری دارد .

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هویدا، رضا، و زارع، حسین. (1384). نقش بهبود کیفیت آموزش عالی در تعالی سازمانها. کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت. SID. https://sid.ir/paper/806587/fa

    Vancouver: کپی

    هویدا رضا، زارع حسین. نقش بهبود کیفیت آموزش عالی در تعالی سازمانها. 1384. Available from: https://sid.ir/paper/806587/fa

    IEEE: کپی

    رضا هویدا، و حسین زارع، “نقش بهبود کیفیت آموزش عالی در تعالی سازمانها،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت. 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/806587/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button