مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 بررسی عملکرد شرکت ها به دلیل محیط به شدت متغیر و مبتنی بر دانش اقتصادهای امروزی, چالشی حیاتی برای شرکت ها می باشد. این امر در فعالیت های بین المللی به دلیل انعطاف و پویایی بازارهای بین المللی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و منجر شده تا استراتژی های مختلفی به منظور حضور شرکت ها در اینگونه بازارها ارائه گردد. صادرات به عنوان متداول ترین و سریع ترین راه ورود به بازارهای بین المللی, خصوصاً در کشورهای درحال توسعه بسیار حائز اهمیت است. شرکت های صادراتی به منظور ارتقای عملکرد خود, با شناسایی بازارها و اتخاذ استراتژی های بازار محور, به سمت توسعه بازار گرایی در صادرات حرکت می-نمایند. این امر با توجه به پیشرفت های روزافزون فناوری های نو و هوشمندی بازارهای بین المللی, منجر به همراه شدن بازار گرایی با دانش محوری و توجه به دانش صادراتی در شرکت های صادراتی به منظور بهبود عملکرد آنها شده است. لذا تحقیق حاضر با استفاده از روش شناسی علّی و ابزار پرسشنامه و با بررسی 81 نفر از مدیران و کارشناسان صادراتی یک شرکت بزرگ خودروسازی در ایران, ضمن تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart PLS, به این نتیجه دست یافت که بازار گرایی صادراتی بر روی عملکرد صادراتی تاثیر گذار است. همچنین اثرگذاری بازارگرایی صادراتی بر دانش صادراتی و دانش صادراتی بر روی عملکرد صادراتی نیز مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت اثر پویایی بازار در تعدیل رابطه بازارگرایی صادراتی با عملکرد صادراتی نیز مورد تأیید قرار گرفت.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پورازبری، مصطفی، اکبری، محسن، و هوشمند چایجانی، میلاد. (1396). بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/515855/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پورازبری مصطفی، اکبری محسن، هوشمند چایجانی میلاد. بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/515855/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ابراهیم پورازبری، محسن اکبری، و میلاد هوشمند چایجانی، “بررسی تأثیر بازار گرایی صادراتی و دانش صادراتی بر عملکرد صادراتی با تعدیل گری پویایی بازار (مورد مطالعه صنعت خودروسازی)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 1–20، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button