video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

981

دانلود:

479

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه تحمل ابهام و توانش زبانی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف اسلاسی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تحمل ابهام و امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری و نمرات درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان است. بدین خاطر 135 آزمودنی از بین دانشجویان دانشگاه شاهد که در نیمسال اول تحصیلی در کلاس های زبان انگلیسی عمومی شرکت داشته اند, مورد وارسی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داده است که بین تحمل ابهام با امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری و نمرات زبان انگلیسی عمومی آزمودنی ها رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد. همچنین یافته های رگرسیون چند متغیری بیانگر این نکته بوده اند که تحمل ابهام و امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری در یک ترکیب خطی می تواند 61 درصد واریانس مربوط به نمرات زبان انگلیسی عمومی آزمودنی ها را پیش بینی کنند. از سوی دیگر قابل اشاره است که میزان تحمل ابهام در گروه های مختلف بر حسب جنسیت, رشته تحصیلی و شاهد و غیر شاهد, تفاوت معناداری نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادمی، ابوالفضل، شمشادی، آزیتا، و شعیری، محمدرضا. (1383). بررسی رابطه تحمل ابهام و توانش زبانی. دانشور رفتار، 11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3))، 29-34. SID. https://sid.ir/paper/46444/fa

    Vancouver: کپی

    خادمی ابوالفضل، شمشادی آزیتا، شعیری محمدرضا. بررسی رابطه تحمل ابهام و توانش زبانی. دانشور رفتار[Internet]. 1383؛11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)):29-34. Available from: https://sid.ir/paper/46444/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل خادمی، آزیتا شمشادی، و محمدرضا شعیری، “بررسی رابطه تحمل ابهام و توانش زبانی،” دانشور رفتار، vol. 11، no. 9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)، pp. 29–34، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46444/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی