مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 45

چکیده

 زمینه و هدف: رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری, از شاخص های مهم کیفیت بیمارستان و سلامت بیماران است. مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایتمندی بیماران از مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, رضایتمندی 450 نفر از بیماران بستری که با روش آسان انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه خود ساخته مشتمل بر مشخصات دموگرافیک و سوالات رضایتمندی جمع آوری و روایی محتوا با نظر اساتید و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 0.92 تایید شد. سوالات در پنج گویه در مقیاس لیکرت از خیلی زیاد (5) تا خیلی کم (1) بود که در دو طیف مطلوب و نامطلوب بررسی شد. داده ها با استفاده از توزیع فراوانی و آزمون های آماری T-test, T زوج و ANOVA با سطح اطمینان 95 درصد تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان رضایتمندی کلی از خدمات پرستاری قبل از عمل 86.3 درصد در حد مطلوب و این میزان در مرحله بعد از عمل, 89.1 درصد بود. مقایسه میانگین رضایتمندی کلی از خدمات پرستاری قبل و بعد از عمل از نظر آماری تفاوت معنی دار نداشت. رضایتمندی بعد از عمل با سطح تحصیلات, جنس و محل سکونت ارتباط معنی داری نشان داد (P<0.05).نتیجه گیری: اکثر بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده قبل و بعد از عمل راضی بودند. از آنجا که میزان رضایتمندی, شاخصی برای سنجش اثر بخشی نظام سلامت است, پیشنهاد می گردد سنجش رضایت بیماران به عنوان بخشی از فرآیند ترخیص در نظر گرفته شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، یوسف، خلیل پورمرزونی، آسیه، ربیعی، ام لیلا، روحی، زهرا، و قمی، سمانه. (1392). بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1390. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، 3(1)، 38-45. SID. https://sid.ir/paper/239167/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی یوسف، خلیل پورمرزونی آسیه، ربیعی ام لیلا، روحی زهرا، قمی سمانه. بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1390. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)[Internet]. 1392؛3(1):38-45. Available from: https://sid.ir/paper/239167/fa

    IEEE: کپی

    یوسف مرتضوی، آسیه خلیل پورمرزونی، ام لیلا ربیعی، زهرا روحی، و سمانه قمی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارائه شده در مراقبت های قبل و بعد از عمل در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1390،” مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، vol. 3، no. 1، pp. 38–45، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button