مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مدرسان انگلیسی در باره اهمیت و کاربرد ارزیابی پویا به غیر انگلیسی زبانان

صفحات

 صفحه شروع 1305 | صفحه پایان 1337

چکیده

 با توجه به اینکه اکثر تصمیم ها در مورد موقعیت آکادمیک فراگیران, بر اساس نتایج ارزیابی آن ها اتخاذ می شود؛ ارزیابی نقش بسزایی در نظام آموزشی دارد. مرسوم ترین روش ارزیابی که هم اکنون در دنیا استفاده می شود, ارزیابی ایستا است. طی دهه های گذشته, به شیوه های دیگر ارزیابی ازجمله خویش ارزیابی, دیگر ارزیابی و ارزیابی پویا بسیار توجه شد. محور اصلی این مطالعه ارزیابی پویاست; I درک و برداشت مدرسان زبان انگلیسی در رابطه با اهمیت و کاربرد ارزشیابی پویا در ایران بررسی میکند. به همین منظور 25 مدرس زبان انگلیسی خانم و آقا با سابقه متفاوت در تدریس از طریق نمونه برداری هدفدار, برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. مصاحبه ای نیمه باز شامل 23 سوال برای استفاده در این مطالعه طراحی شد. پیش از مطالعه اصلی, روایی و پایاییِ پرسش ها توسط 3 متخصص ارزشیابی زبان بررسی شد. نتایج حاکی از آن بود که مدرسان ایرانی, دیدگاه مثبتی به ارزش یابی پویا در کلاس های خود داشتند اما به دلیل محدودیت های سیستم آموزشی, زمان, هزینه و کمبود دانش نمی توانند تئوری را به عمل تبدیل کنند

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، سعید، بابایی، عصمت، و هاشمی، محمدرضا. (1398). بررسی نگرش مدرسان انگلیسی در باره اهمیت و کاربرد ارزیابی پویا به غیر انگلیسی زبانان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 9(4 )، 1305-1337. SID. https://sid.ir/paper/218577/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی سعید، بابایی عصمت، هاشمی محمدرضا. بررسی نگرش مدرسان انگلیسی در باره اهمیت و کاربرد ارزیابی پویا به غیر انگلیسی زبانان. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1398؛9(4 ):1305-1337. Available from: https://sid.ir/paper/218577/fa

    IEEE: کپی

    سعید محمدی، عصمت بابایی، و محمدرضا هاشمی، “بررسی نگرش مدرسان انگلیسی در باره اهمیت و کاربرد ارزیابی پویا به غیر انگلیسی زبانان،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 9، no. 4 ، pp. 1305–1337، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button