مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 463 | صفحه پایان 486

کلیدواژه

نظریه منبع محور (RBV) Q3

چکیده

 بر اساس نظریه های متخصصان مدیریت, راز بقا و موفقیت سازمان های امروزی در ایجاد, حفظ و تداوم مزیت رقابتی نهفته است. هدف از انجام دادن این پژوهش, بررسی اثر متغیر معنویت سازمانی در حوزه دارایی های نامشهود, بر خلق مزیت رقابتی پایدار است که وسعت تاثیرگذاری آن بر ویژگی ها و خصوصیات منابع انسانی و پیامدهای آن در سازمان ثابت شده است. پژوهش حاضر مطالعه ای کاربردی بوده و ازنظر گردآوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی/ همبستگی است. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه معنویت سازمانی بر اساس مدل میلیمن و پرسشنامه محقق ساخته مزیت رقابتی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان 37 شعبه بانک مسکن شهرستان تبریز تشکیل داده اند. با استفاده از فرمول کوکران, در سطح اطمینان 95 درصد, حجم نمونه آماری 170 نفر تعیین شد که به روش تصادفی انتخاب شدند. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری به کارگیری نرم افزار AMOS 21 نشان داد معنویت سازمانی با ضریب تشخیص 44 درصد تبیین کننده مزیت رقابتی پایدار است. بنابراین, بانک مسکن باید برای ارتقای معنویت سازمانی و مولفه های آن, به ویژه همسویی ارزش ها, راهبردهای مناسبی اتخاذ کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکاک، محمد، و رحیمی اقدم، صمد. (1394). تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز). مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(2 )، 463-486. SID. https://sid.ir/paper/196420/fa

    Vancouver: کپی

    حکاک محمد، رحیمی اقدم صمد. تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز). مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1394؛13(2 ):463-486. Available from: https://sid.ir/paper/196420/fa

    IEEE: کپی

    محمد حکاک، و صمد رحیمی اقدم، “تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز)،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 13، no. 2 ، pp. 463–486، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button