مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی برنامه درسی جدید رشته الکتروتکنیک شاخه آموزش فنی و حرفه ای (مطالعه موردی: استان یزد)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 100

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه درسی جدید رشته الکتروتکنیک شاخه آموزش فنی و حرفه ای انجام شد. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر نوع گردآوری داده ها, ترکیبی است. جامعه آماری شامل مدیران آموزشی, هنرآموزان و هنرجویان پایه یازدهم رشته الکتروتکنیک استان یزد, در سال تحصیلی96-97 بود. نمونه کمی با روش سرشماری و نمونه کیفی به روش هدفمند انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات, از سه پرسشنامه محقق ساخته, مشاهده میدانی و مصاحبه نیمه ساختاریافته, استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط 4 نفر از اساتید صاحب نظر برنامه درسی و آموزش فنی و حرفه ای و پایایی آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که: برنامه درسی جدید آموزش فنی و حرفه ای در رشته الکتروتکنیک, از دیدگاه مدیران آموزشی و هنرجویان نسبتاً مطلوب و از دیدگاه هنرآموزان نسبتاً نامطلوب است. اما وضعیت عناصر تجهیزات کارگاهی و امکانات آموزشی, آگاهی هنرآموزان از اسناد بالادستی و راهنمایی ها و دوره های ضمن خدمت ارائه شده به هنرآموزان, نسبتاً نامطلوب برآورد شده است. همچنین هنرآموزان, فعالیت های یادگیری و آمادگی تحصیلی هنرجویان و تناسب زمان آموزش با حجم محتوای آموزشی را نسبتاً نامطلوب برآورد کرده اند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عصاره، علیرضا، احمدی، غلامعلی، و حاتمی، جواد. (). . ، ()، -. SID. https://sid.ir/paper/155447/fa

    Vancouver: کپی

    عصاره علیرضا، احمدی غلامعلی، حاتمی جواد. . [Internet]. ؛():-. Available from: https://sid.ir/paper/155447/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عصاره، غلامعلی احمدی، و جواد حاتمی، “،” ، vol. ، no. ، pp. –، ، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button