مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل بازی های دیجیتال ایرانی و خارجی؛ ایده پردازی جهت طراحی، بومی سازی و ارتقای کیفیت بازی های ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 317

چکیده

 یکی از حوزه های بسیار مهم و پرطرفدار فضای مجازی, بازی های دیجیتال یا بازی های مبتنی بر رایانه است. با توجه به جذابیت و فراگیری روزافزون بازی های مبتنی بر رایانه, به ویژه برای کودکان و نوجوانان, پرداختن به این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است. در مطالعه پیش‍رو, اطلاعات معتبر در زمینه‍ی سبک‍ها و بازی های پرطرفدار, میزان درآمدهای حاصل از سخت افزار و نرم افزار این صنعت در ایران و جهان و نقاط ضعف و قوت بازی های ایرانی, با روش مرور سیستماتیک, مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل ها نشان داد که متخصصین حوزه‍ی بازی های رایانه‍ای, ازلحاظ منطقی و تجربی, می‍توانند با تحلیل مهندسی, زیبایی‍شناختی و روان‍شناختی بازی های پرطرفدار و ارائه‍ ی ایده‍‍های نوآورانه شامل داستان‍های جدید و جذاب, رعایت جذابیت‍های دیداری-شنیداری, کاربرد مؤلفه های روان‍شناختی مثبت و مؤثر در شروع, ادامه و اتمام بازی و چگونگی پیوستگی مراحل و پاداش‍های مؤثر و به هنگام در طول بازی و نیز موسیقی خوب و متناسب, بازی های با کیفیت بالا و جذاب با استفاده از ظرفیت‍های داخلی و رعایت جنبه‍ های فرهنگ ایرانی طراحی کنند؛ بنابراین, مشخص شد که بازی سازی یک کار تیمی و تخصصی دقیق و چندجانبه است. هم چنین, در پایان, به تأثیر پاندمی کووید-19 بر بازی ها و تعامل صنعت رمزارزها و صنعت گیم اشاره شد که از این رهگذر تیم های بازی سازی آینده می توانند به شرایط خاص (مانند کووید-19) و صنعت رمزارزها در حوزه بازی سازی توجه داشته باشند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button