مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهایی برای ارتقای کیفیت آموزش مهندسی ایران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 چکیده: چه دانش‏ ها, مهارت‏ ها و نگرش‏ هایی را دانشجویان باید در زمان فارغ‏ ا‏لتحصیلی کسب نموده باشند؟ و چگونه می‏ توانیم مطمئن شویم که دانشجویان به این توانایی‏ ها دست یافته‏ اند؟ اینها دو سؤال اساسی است که آموزش مهندسی در چند دهه اخیر, به دنبال پاسخ به آن بوده و قدم ‏های ارزنده ‏ای را برای پاسخ به آنها برداشته است. به طور هم‏زمان, دو سؤال عمده در آموزش مهندسی کشور عبارتند از: کاستی ‏های برنامه ‏های آموزش کارشناسی مهندسی ایران کدام است؟ و چگونه می‏توان با رفع این کاستی‏ ها کیفیت آموزش مهندسی را ارتقا داد؟ در چند دهه گذشته, برنامه‏ ریزی آموزش مهندسی ایران, به صورت متمرکز صورت گرفته است. در نتیجه, بخش قابل توجهی از نقاط قوت و ضعف برنامه‏ های آموزشی مصوب کشور, مشترک هستند. هدف این پژوهش شناسایی کاستی‏ های برنامه ‏های آموزش مهندسی و ارائه راهکارهای اجرایی برای برطرف‏ کردن آنهاست. به این منظور, با استفاده از دو الگوی معتبر جهانی, کاستی‏ های برنامه ‏ها شناسایی شد و در هر مورد, راهکار اجرایی برای برطرف نمودن آنها تدوین و پیشنهاد گردید. در ادامه, راهکارهای پیشنهادی مورد راستی‏ آزمایی قرار گرفت و کارایی آنها به اثبات رسید. اجرای راهکارهای پیشنهادی, قدمی مثبت برای گذر از کمیت به کیفیت در آموزش مهندسی ایران است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button