مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اعضای هیات علمی در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه: رفتار و فعالیت های انسان ها ناشی از انگیزه ها یا نیازهای آنان است. مدیران با شناخت و پیش بینی انگیزه ها و نیازهای کارکنان تحت مدیریت خود می توانند به موقع و به طور صحیح نسبت به ارضای نیازها و انگیزه های آنان اقدام نموده و از نیروی انسانی سازمان به نحو مطلوب در راستای اهداف سازمان بهره وری کنند.هدف: این پژوهش یک مطالعه توصیفی است که در آن عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دید آنان مورد بررسی قرار گرفت.روش کار: نمونه این پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان (308 نفر) بودند که 70 درصد آنها به پرسشنامه پاسخ دادند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر - ساخته پس از تایید روایی و پایان آن استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بیشترین درصد اعضای هیات علمی, مذکر (85.6) و در گروه بالاتر از 40 سال (54.5) بودند. بیشترین رتبه علمی مربوط به دو گروه مربی آموزشیار و مربی (43.7) و استادیار (43.7) بود. نتایج مربوط به سابقه کار نشان داد که بیشترین درصد (42.4) در گروه دارای سابقه کار 11-20 سال قرار داشتند. نتایج نشان داد که در بین عوامل انگیزش بیرونی بیشترین نمره به ترتیب به "فراهم بودن شرایط لازم جهت بالا بردن سطح دانش و اطلاعات " ( x=4.62 ,SD=0.62بار) و داشتن امنیت شغلی ( x=4.61 ,SD=0.69بار) و در مورد عوامل انگیزشی درونی بیشترین میانگین نمره به ترتیب به "علاقه ذاتی به تدریس" (x=4.55 ,SD=0.69 بار) و "داشتن نظم و ترتیب" (x=4.40 ,SD=0.79بار) تعلق گرفت.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج, گرچه از نظر مدرسان دانشگاه در مجموع هر دو نوع عوامل انگیزشی درونی و بیرونی بر عملکرد آنان موثر هستند, اما اختصاص کمترین میانگین به عوامل انگیزشی درونی و بیرونی مرتبط با فعالیت های گروهی, نکته ای است که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عزیززاده فروزی، منصوره، محمدعلی زاده، سکینه، و فصیحی هرندی، مجید. (1384). بررسی نظرات اعضای هیات علمی در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 2(2)، 102-108. SID. https://sid.ir/paper/116969/fa

    Vancouver: کپی

    عزیززاده فروزی منصوره، محمدعلی زاده سکینه، فصیحی هرندی مجید. بررسی نظرات اعضای هیات علمی در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1384؛2(2):102-108. Available from: https://sid.ir/paper/116969/fa

    IEEE: کپی

    منصوره عزیززاده فروزی، سکینه محمدعلی زاده، و مجید فصیحی هرندی، “بررسی نظرات اعضای هیات علمی در مورد عوامل انگیزشی موثر بر عملکرد آموزشی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 2، no. 2، pp. 102–108، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button