مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبک های تصویری، شنیداری و کلامی

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 129

چکیده

 یکی از چالش هایی که معلمان ابتدایی در درس ریاضی با آن روبرو هستند کمبود انگیزه و علاقه در بعضی دانش آموزان برای یادگیری و پیشرفت در آن است. پژوهش حاضر با هدف تعیین یادگیری شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبک های تصویری, شنیداری و کلامی طراحی و اجرا شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با گروه کنترل بود. نمونه گیری به شیوه تصادفی چند مرحله ای انجام پذیرفت و ابتدا به روش نمونه گیری در دسترس منطقه محل سکونت در نظر گرفته شد و سپس به صورت کاملاً تصادفی مدرسه ای انتخاب گردید و از این مدرسه دو کلاس اول ابتدایی شامل 68 دانش آموز دختر که به صورت انتخاب تصادفی 24 نفر, از هر کلاس 12 دانش آموز, انتخاب گردید و این افراد در دو گروه آزمایش و کنترل توزیع شدند. گروه آزمایش به مدت یک ماه (12 جلسه, هفته ای سه جلسه و هر جلسه 70 دقیقه) آموزش های لازم را دریافت کردند. در این پژوهش جلسات آموزشی توسط پژوهشگر آموزش داده شد. برای جمع آوری داده ها از آزمون فراخنای ارقام مستقیم و معکوس آزمون وکسلر استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس و از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج نشان داد که آموزش شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبکهای تصویری, شنیداری و کلامی به یادگیری عمیق تر منجر می شود و پیشرفت دانش آموزان دریادگیری را به دنبال دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صابری، رضا، و شیخ سیه بنوئیه، گیتا. (1400). یادگیری شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبک های تصویری, شنیداری و کلامی. پژوهش در آموزش ریاضی، 2(3 )، 117-129. SID. https://sid.ir/paper/1032212/fa

    Vancouver: کپی

    صابری رضا، شیخ سیه بنوئیه گیتا. یادگیری شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبک های تصویری, شنیداری و کلامی. پژوهش در آموزش ریاضی[Internet]. 1400؛2(3 ):117-129. Available from: https://sid.ir/paper/1032212/fa

    IEEE: کپی

    رضا صابری، و گیتا شیخ سیه بنوئیه، “یادگیری شمارش معکوس اعداد ریاضی در پایه اول ابتدایی به سبک های تصویری, شنیداری و کلامی،” پژوهش در آموزش ریاضی، vol. 2، no. 3 ، pp. 117–129، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button