مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی، تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای، توانمندی ها و توسعه سرمایه فکری معلمان

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 142

چکیده

 روانشناسی مثبت گرا نظریه و تحقیق در مورد مولفه ای است که زندگی را ارزشمند می کند و نقاط قوت انسانی و عملکرد افراد را بهبود می بخشد. مطالعه حاضر با هدف طراحی, تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای و سرمایه فکری معلمان در سال1400-1399 در دو مرحله کلی اجرا شد. در مرحله اول طراحی و تدوین بسته نوین مثبت گرا, با روش تحلیل مضمون قیاسی انجام شد. در مرحله دوم, ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) جهت انتخاب مهمترین و صحیح ترین شاخصهای مثبت گرا و شاخص روایی محتوا (CVI) جهت کمیت و کیفیت ابزار و تکالیف بسته آموزشی مثبت گرا, محاسبه گردید نتایج بررسی CVR, برابر 93/0 است که نشان دهنده انتخاب بهترین مضامین, مولفه ها و محتوا و شاخص CVI برابر 88/0 است, که نشان دهنده کیفیت تکالیف و ابزارهای سنجش, برای بسته آموزشی مثبت گرا می باشد بسته آموزشی نوین مثبت گرا به کشف مولفه های مثبت گرا اعم از کسب هیجان مثبت, روابط مثبت, مجذوبیت, هدف و معنای زندگی, دستاوردها و موفقیت ها, ذهن آگاهی, کنجکاوی, شجاعت, تاب آوری, اخلاق, کنترل و سلامت روان, و سلامت جسمانی, بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای و توانمندیها و توسعه سرمایه فکری معلمان می پردازد و مطابق نظر متخصصان تمام موضوعات بسته دارای CVI و CVR مناسب و قابل قبولی هستند و می تواند سرمایه فکری و مهارتهای حرفه ای معلمان را بهبود ببخشد

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسیبی، زهرا، شریفی راد، غلامرضا، فرامرزی، سالار، و ابوالقاسمی، محمود. (1401). طراحی, تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای, توانمندی ها و توسعه سرمایه فکری معلمان. مهارت آموزی، 10(39 )، 127-142. SID. https://sid.ir/paper/1017474/fa

    Vancouver: کپی

    مسیبی زهرا، شریفی راد غلامرضا، فرامرزی سالار، ابوالقاسمی محمود. طراحی, تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای, توانمندی ها و توسعه سرمایه فکری معلمان. مهارت آموزی[Internet]. 1401؛10(39 ):127-142. Available from: https://sid.ir/paper/1017474/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مسیبی، غلامرضا شریفی راد، سالار فرامرزی، و محمود ابوالقاسمی، “طراحی, تدوین و روایی یابی بسته نوین آموزشی مثبت گرا بر مبنای بهبود مهارتهای حرفه ای, توانمندی ها و توسعه سرمایه فکری معلمان،” مهارت آموزی، vol. 10، no. 39 ، pp. 127–142، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1017474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button