فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


نویسنده: 

محمدی برات

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    673
  • دانلود: 

    2431
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2431
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    474
  • دانلود: 

    283
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 283
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    334
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    492
  • دانلود: 

    5436
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 492

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 5436
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    903
  • دانلود: 

    859
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 859
نویسنده: 

جلالی جهرمی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    514
  • دانلود: 

    198
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 514

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
همکاران: 

محسن-قرنفلی

کارفرما: 

جهاد دانشگاهی

اطلاعات : 
  • تاریخ پایان: 

    آذر 1381
تعامل: 
  • بازدید: 

    404
کلیدواژه: 
چکیده: 

موزه های علوم اهداف و وظایف متعددی را دنبال می کنند و ویژگی مهم آن نمایش و تبیین ساده و جذاب مفاهیم پیچیده علمی به صورت عام و فراگیر است. با توجه به اینکه دانش آموزان و جوانان، مخاطبان اصلی و عمده موزه های علم هستند، پرداختن به مفاهیم بنیادین علوم، یعنی علوم پایه، ضرورت و اولویت فراوانی دارد. بدین جهت اکثر موزه های علم در جهان از بخش های مختلفی نظیر بخش فیزیک، زیست شناسی، شیمی، زمین شناسی، نجوم، محیط زیست و... تشکیل شده اند. بدیهی است کیفیت و کمیت بخش های مختلف موزه ها در کشورهای مختلف، متناسب با سیاست ها و برنامه های استراتژیک و بلندمدت آن ها تدوین و تنظیم می شود. با این توصیف برنامه ریزی و طراحی موزه های علم در کشور ما نیز باید در راستای راهبردهای کلان فرهنگی، آموزشی و توسعه ای صورت پذیرد. با توجه به اهمیت راهبردی علم شیمی و برجستگی منابع شیمیایی، اعم از منابع نفت و گاز و دیگر انواع منابع مصرفی در کشور و سرمایه گذاری هنگفتی که در این عرصه انجام می شود، ضروری است کیفیت و کمیت برنامه های آموزشی در رشته های مختلف شیمی، با این مزیت ها تناسب منطقی داشته باشد. در این تحقیق سعی شده است ضرورت توجه به علم شیمی و همچنین جایگاه بخش های شیمی در موزه های علم در ایران تبیین و ترسیم گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 404

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    31-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    267
  • دانلود: 

    70
چکیده: 

آزمایش کردن یکی از راه های آموختن اصول و نتایج کلی علم است که دانش آموزان را وادار به تفکر و در نهایت یادگیری مطلوب می کند. آموزش مبتنی بر آزمایش روشی مستحکم برای حفظ فرایند بصری تدریس و اصولی برای پیشبرد هرچه عمیق تر اهداف آموزشی در علم شیمی محسوب می شود. آزمایشگاه، بخش مکمل و نقطه تمرکز آموزش علوم تجربی است که برای دانش آموزان، زمینه مشارکت در فعالیت های مرتبط با علم و یادگیری روش علمی را فراهم می کند. از آنجایی که بخش اعظم یافته های علوم تجربی از راه مشاهده و اجرای آزمایش به دست می آید، لذا بهترین راه یادگیری مؤثر این علوم، انجام آزمایش و مشاهده مستقیم پدیده های علمی است. در پژوهش پیش رو ابتدا به بررسی و نقش آزمایشگاه در آموزش علوم تجربی از جمله علم شیمی پرداخته می شود، اهداف و رویکرد اجرای این روش مطرح می گردد، دیدگاه چند متفکر و صاحب نظر در رابطه با اهمیت تدریس آزمایشگاهی، مراحل روش تدریس آزمایشگاهی و همچنین به تفکیک، شیوه های ارائه فعالیت های آزمایشگاهی، محاسن و محدودیت های این روش مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان ساخت بلورهای رنگی توسط دانش­آموزان متوسطه اول به عنوان یک آزمایش اکتشافی شرح داده می­شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 267

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 70 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    696
  • دانلود: 

    355
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 696

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 355
نویسندگان: 

سعادتی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-2
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    730
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

تاکید بر اهمیت «پژوهش در آموزش شیمی» پاسخی به دغدغه اساسی همه پژوهشگران آموزش شیمی است که معتقدند "یادگیری شیمی برای فراگیران مشکل است". این ادعا مبتنی بر مطالعات نویسنده در آموزش شیمی و بر اساس نتایج پژوهشهای انجام شده توسط محققان برجسته جهانی می باشد. این موضوعی قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و در طول سالهای گذشته تلاشهای زیادی برای غلبه بر مشکلات یادگیری شیمی انجام شده است. محققان قدیمی چون اوتو و محققان معاصری چون جانستون و نخله با طرح این سوال که چرا یادگیری شیمی مشکل است تلاش کرده اند این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنند. اما با گذشت نزدیک به یک قرن از طرح موضوع مشکلات یادگیری شیمی در منابع علمی، بازهم مشکل یادگیری شیمی موضوع مورد علاقه پژوهشگران آموزش شیمی است و این مسئله اهمیت پژوهش در آموزش شیمی را دوچندان می کند. به نظر می رسد علاقمندان آموزش شیمی در ایران نیز برای پر کردن این فاصله زیاد با جهان توسعه یافته نیازمند تلاش مضاعف و ازخودگذشتگی بیش از حد هستند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button