جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1402

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

ثبت نام

 

  موبایل:
در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

(این نشست در تاریخ 1400/10/28 برگزار شده است)

در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.
مهم‌ترین نکته در این زمینه تفکر خلاق و خارج از چهارچوب است. ما به رسانه‌ها با توجه به قدرتی که برایشان در نظر گرفته‌ایم اعتماد زیادی داریم. شاید وقت آن است که رسانه‌های شخصی را نیز بپذیریم. این فرایند بر تکنولوژی منطبق است؛ مشکل ما این است که ما تمرکز زیادی روی رسانه‌ها داریم.

در گذشته نیز افرادی به‌عنوان حکیم شناخته می‌شدند که به علوم مختلف تسلط داشتند. با گذشت زمان و تخصصی شدن رشته‌ها این پدیده کمرنگ‌تر شد و نتیجه دید تخصصی فناوری‌های نو، مثل هوش مصنوعی، بود. اما در بحث‌های اجتماعی برای تأثیرگذار بودن بر جامعه باید تا حدی دید میان‌رشته‌ای داشت. روانشناسی شخصی یکی از همین مثال‌ها برای دید میان‌رشته‌ای است که در دوره‌های قبلی انقلاب صنعتی دیده می‌شد.

جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.

 

 

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

نرم‌ افزار مدل سازی معادلات ساختاری AMOS

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)

کارگاه

آموزش نرم افزار Word برای پژوهشگران

زمان

اردیبهشت ماه

1402

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر محمدجواد شایگان فرد

ویدئوی آموزشی

ساخت رزومه با ابزارهای آنلاین

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

کارگاه

مباحث پیشرفته یادگیری عمیق : تشخیص ناهنجاری داده‌ های چندمتغیره سری زمانی مبتنی بر شبکه‌ های توجه گرافی

زمان

اردیبهشت ماه

1402

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی مقدماتی پرات (نرم افزار تحلیل گفتار)

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

دکتر ماندانا نوربخش (هیات علمی دانشگاه الزهرا)

ویدئوی آموزشی

طراحی و اجرای مطالعات کیفی: جمع آوری داده ها

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر عیسی محمدی، آقای دکتر فضل اله احمدی (استادان دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس)

کارگاه

آموزش مهارت های کاربردی در انتخاب موضوع پژوهش، تدوین پروپوزال و نگارش پایان نامه

زمان

اردیبهشت ماه

1402

روز: پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 ساعت:9 الی 12

مدرس

آقای دکتر سیدمجتبی شفاعی (پسا دکتری رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران)

کارگاه

آموزش مهارت های کاربردی در تدوین و چاپ مقالات ISI

زمان

خرداد ماه

1402

روز: پنجشنبه 18 خرداد 1402 ساعت:9 الی 12

مدرس

آقای دکتر سیدمجتبی شفاعی (پسا دکتری رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران)

ویدئوی آموزشی

MATLAB ( متلب ) (در دست تهیه)

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر محمدعلی مس فروش (عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی پایگاه استنادی اسکوپوس

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی