مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون مدل اشتیاق هواداران ورزشی (مورد مطالعه: هواداران لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران)

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 242

چکیده

 هدف پژوهش حاضر آزمون مدل اشتیاق هواداران ورزشی لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران بود. پژوهش حاضر, توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل­, سازی معادلات ساختاری بود و از لحاظ هدف نیز کاربردی محسوب می شود. جامعة آماری پژوهش را هواداران لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران تشکیل دادند که به دلیل نامشخص بودن تعداد هواداران, بر اساس جدول مورگان حجم نمونة آماری 384 نفر و به صورت افراد در دسترس انتخاب شد. در این مطالعه از پرسش نامه های اشتیاق هواداران, قصد مراجعه و قصد خرید یوشیدا و همکاران (2014), هویت یابی با تیم و بروز احساسات ترایل و همکاران(2005), عواطف مثبت مازودیر و همکاران (2011), استفاده شد. نتایج مدل­, سازی معادلات ساختاری نشان داد که عواطف مثبت بر مدیریت مشارکت, رفتارهای مطلوب اجتماعی و تحمل عملکرد در هواداران ورزشی, هویت یابی با تیم بر مدیریت مشارکت, رفتارهای مطلوب اجتماعی و تحمل عملکرد هواداران ورزشی و نشان دادن احساسات بر مدیریت مشارکت, رفتارهای مطلوب اجتماعی و تحمل عملکرد و مدیریت مشارکت و رفتارهای مطلوب اجتماعی و تحمل عملکرد بر قصد خرید تأثیر معنادار داشتند و مدیریت مشارکت بر قصد مراجعه منفی و تأثیر رفتارهای مطلوب اجتماعی بر قصد مراجعه مثبت معنادار بود. با توجه به نتایج می توان پی بُرد عواملی نظیر درگیر کردن عواطف, مدیریت مشارکت و همسو شدن هویت طرفداران و تیم محبوب­, شان نقش چشمگیری در اشتیاق هواداران و همچنین تداوم این روند دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی پور، طیبه، نیک بخش، رضا، فراهانی، ابوالفضل، و صفانیا، علی محمد. (1401). آزمون مدل اشتیاق هواداران ورزشی (مورد مطالعه: هواداران لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران). مطالعات روان شناسی ورزشی، 11(39 )، 219-242. SID. https://sid.ir/paper/985221/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی پور طیبه، نیک بخش رضا، فراهانی ابوالفضل، صفانیا علی محمد. آزمون مدل اشتیاق هواداران ورزشی (مورد مطالعه: هواداران لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران). مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1401؛11(39 ):219-242. Available from: https://sid.ir/paper/985221/fa

    IEEE: کپی

    طیبه مرادی پور، رضا نیک بخش، ابوالفضل فراهانی، و علی محمد صفانیا، “آزمون مدل اشتیاق هواداران ورزشی (مورد مطالعه: هواداران لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران)،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 11، no. 39 ، pp. 219–242، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button