مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

طراحی مدل ارزیابی رضایت مشتریان با استفاده از مدلهای ذهنی چند بعدی (مطالعه موردی: بیمه سینا)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 به دلیل رقابت شدیدی که در بخش خدمات وجود دارد, به وضوح نیاز به یک وجه تمایز احساس می شود, چراکه در غیر این صورت تنها عامل تمایز قیمت ارائه شده توسط موسسات خدماتی خواهد بود. بعبارت دیگر مشتریان نسبت به قیمت حساس خواهند بود. البته باید یادآور شد که شرکتها نباید به بهانه افزایش بهره وری, ریسک کیفیت خدمات خود را افزایش دهند. بعضی از اقداماتی که برای افزایش بهره وری صورت می گیرد به استاندارد کردن کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان کمک می کنند. اما در عین حال بعضی نیز به استاندارد شدن بیش از حد خدمات و از بین رفتن خدمات سفارشی منجر می شوند. طراحی برنامه مدیریت کیفیت استراتژیک نیازمند درک روشنی از نگرش سازمان به کیفیت خدمات, انتظارات مشتریان, کیفیت ادراک شده, مقیاسهای کیفیت و عوامل اصلی تعیین کننده کیفیت می باشد. هدف این پژوهش طراحی مدل ارزیابی رضایت مشتریان با استفاده از مدلهای ذهنی چند بعدی در بیمه سینا بود به همین منظور از میان مدلهای چندبعدی ذهنی, دو مدل سروکوال و کانو انتخاب شدند در ادامه با جمع آوری اطلاعات از شعب منتخب بیمه سینا در شهر تهران و تعیین حجم نمونه 100 نفری از کارکنان شعب, پرسشنامه های طراحی شده میان حجم نمونه تحقیق توزیع شد. پس از جمع آوری و تجزیه و تحیل اطلاعات به وسیله مدلهای سروکوال, نتایج نشان داد که مشتریان از خدمات ارائه شده رضایت کافی را ندارند و به همین دلیل و در راستای ارائه پیشنهادات به مدیران بیمه سینا نتایج مدل کانو مورد بررسی قرار گرفت و مشخص 8 مورد از مولفه های مورد بررسی در تحقیق مولفه های جذاب هستند و اگر بر روی این مولفه ها در بیمه سینا تمرکز لازم صورت گیرد, رضایت مشتریان از خدمات بیمه سینا افزایش خواهد یافت.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادگاری، رضا. (1398). طراحی مدل ارزیابی رضایت مشتریان با استفاده از مدلهای ذهنی چند بعدی (مطالعه موردی: بیمه سینا). همایش بین المللی بیمه و توسعه. SID. https://sid.ir/paper/899686/fa

    Vancouver: کپی

    یادگاری رضا. طراحی مدل ارزیابی رضایت مشتریان با استفاده از مدلهای ذهنی چند بعدی (مطالعه موردی: بیمه سینا). 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899686/fa

    IEEE: کپی

    رضا یادگاری، “طراحی مدل ارزیابی رضایت مشتریان با استفاده از مدلهای ذهنی چند بعدی (مطالعه موردی: بیمه سینا)،” presented at the همایش بین المللی بیمه و توسعه. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button