مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ﻧﻘﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ در ﺗﺤﻘﻖ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺸﺎوره رتبه بندی اﻋﺘﺒﺎری اﻳﺮان)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﻛﻪ در دﻧﻴﺎ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان Credit Bureau ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد, ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺗﺴﻬﻴﻢ اﻃﻼﻋﺎت و در ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ اﻧﺪازه اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ از وﺿﻌﻴﺖ اﻋﺘﺒﺎری اﺷﺨﺎص (ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻳﺎﺣﻘﻮﻗﻲ) دارﻧﺪ, ﺷﻜﻞ ﻣﻲ ﮔﻴﺮد. اﻋﻀﺎی ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ, ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﺸﺨﺼﻲ اﻃﻼﻋﺎت اﻋﺘﺒﺎری اﻓﺮاد و ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن را در ﻗﺎﻟﺐ ﭘﺎﻳﮕﺎه داده ای ﻣﻨﺴﺠﻢ ذﺧﻴﺮه ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﺗﺎ دﻳﮕﺮ اﻋﻀﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺧﺎﺻﻲ از اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﻮﻧﺪ. ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺟﻤﻊ آوری ﺷﺪه را در ﻗﺎﻟﺐ ﮔﺰارش اﻋﺘﺒﺎری ﺗﺮﻛﻴﺐ و ارایه می ﻛﻨﺪ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﮔﺰارﺷﻬﺎی اﻋﺘﺒﺎری, اﻣﺘﻴﺎزﻫﺎ و رﺗﺒﻪ های اﻋﺘﺒﺎری اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ, ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ ﻗﺎدر ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد را ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻨﺤﻨﻲ ﻋﻤﺮ ﻣﺸﺘﺮی دﺳﺘﻪ بندی ﻧﻤﻮده و اﻗﺪاﻣﺎت و ﺗﺼﻤﻴﻢ های ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ در زﻣﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ در ﻣﻘﺎﺑﻞ آﻧﻬﺎ اﺧﺬ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﻪ ﻛﻤﻚ اﻳﻦ دﺳﺘﺎورد, ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺧﻮد را ارزﻳﺎﺑﻲ و ﻧﻈﺎرت ﻧﻤﻮده و در ﺧﺼﻮص ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﺧﻮد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ریزی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ تری داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺷﺮﻛﺖ ﻣﺸﺎوره رﺗﺒﻪ بندی اﻋﺘﺒﺎری اﻳﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻬﺎد ﻣﺎﻟﻲ رتبه بندی و اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن در راﺳﺘﺎی اﺻﻞ 44 ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﻲ و ﻗﺎﻧﻮن ﻃﺮح ﺗﺴﻬﻴﻞ اﻋﻄﺎی ﺗﺴﻬﻴﻼت ﻣﺼﻮب ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﻲ و ﺑﺎ ﻣﺎﻣﻮرﻳﺖ اﻳﺠﺎد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﺑﺮای ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧﻜﻲ و اﻋﺘﺒﺎری ﻛﺸﻮر اﻳﺠﺎد ﺷﺪه و ﺗﺎﻛﻨﻮن ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﺑﺎﺣﻤﺎﻳﺖ وزارت اﻣﻮر اﻗﺘﺼﺎدی و داراﻳﻲ و ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﻛﺰی و ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺑﺎﻧﻚ های ﻛﺸﻮر ﺗﻤﺎﻣﻲ زﻳﺮﺳﺎﺧﺖ های ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز را ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﺎﻳﺪ. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ها و دﺳﺘﺎوردﻫﺎی ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮﻓﻖ اﻳﺠﺎد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﻲ ﺑﺎﻧﻜﻲ ارایه و ﺟﺎﻳﮕﺎه اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ و در ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻣﻮﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﻲ و ﺑﺎﻧﻜﻬﺎ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﺷﺪه اﺳﺖ.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، محمد. (1389). ﻧﻘﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠی در ﺗﺤﻘﻖ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﺎزاریﺎﺑی ﺧﺪﻣﺎت اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻧکﻬﺎ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی ﺷﺮکﺖ ﻣﺸﺎوره رتبه بندی اﻋﺘﺒﺎری ایﺮان). کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی. SID. https://sid.ir/paper/809052/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی محمد. ﻧﻘﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠی در ﺗﺤﻘﻖ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﺎزاریﺎﺑی ﺧﺪﻣﺎت اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻧکﻬﺎ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی ﺷﺮکﺖ ﻣﺸﺎوره رتبه بندی اﻋﺘﺒﺎری ایﺮان). 1389. Available from: https://sid.ir/paper/809052/fa

    IEEE: کپی

    محمد جلیلی، “ﻧﻘﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠی در ﺗﺤﻘﻖ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺑﺎزاریﺎﺑی ﺧﺪﻣﺎت اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻧکﻬﺎ (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی ﺷﺮکﺖ ﻣﺸﺎوره رتبه بندی اﻋﺘﺒﺎری ایﺮان)،” presented at the کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی. 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809052/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button