مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی

نویسندگان

به پژوه احمد | غباری بناب باقر | حسین خان زاده فیروزجاه عباسعلی | حجازی الهه  | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر کم شنوای دوره راهنمایی در مدارس تلفیقی و استثنایی شهر تهران است. در پژوهش پس رویدادی حاضر, 60 نفر از دانش آموزان کم شنوا شرکت داشتند که از این تعداد 30 نفر در مدارس ویژه دانش آموزان ناشنوا و 30 نفر دیگر در مدارس تلفیقی شهر تهران به تحصیل اشتغال داشتند. در این پژوهش, موقعیت آموزشی به عنوان متغیر مستقل و مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. دانش آموزان مورد مطالعه از نظر هوش, پیشرفت تحصیلی, نوع ناشنوایی و دوره تحصیلی همتا سازی شده اند. برای ارزیابی مهارت های اجتماعی دانش آموزان از مقیاس درجه بندی مهارت اجتماعی گرشام و الیوت (1990) ویژه دانش آموزان راهنمایی استفاده شده که توسط معلم دانش آموزان تکمیل گردیده است. یافته های به دست آمده نشان می دهد که میانگین نمره مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس تلفیقی از میانگین نمره مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوای شاغل به تحصیل در مدارس استثنایی بالاتر بود ولی این تفاوت از لحاظ آماری معنادار نبود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، غباری بناب، باقر، حسین خان زاده فیروزجاه، عباسعلی، و حجازی، الهه. (1384). مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی. روانشناسی و علوم تربیتی، 35(2)، 63-83. SID. https://sid.ir/paper/55789/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، غباری بناب باقر، حسین خان زاده فیروزجاه عباسعلی، حجازی الهه. مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1384؛35(2):63-83. Available from: https://sid.ir/paper/55789/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، باقر غباری بناب، عباسعلی حسین خان زاده فیروزجاه، و الهه حجازی، “مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 35، no. 2، pp. 63–83، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55789/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button