مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,123
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات محیطی و شهر پایدار

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 این مقاله, پژوهشی میان رشته ای, تطبیقی و کیفی است بر مبنای معناشناسی ساخت گرا و در جهت القای مفهوم شهر پایدار که به روش توصیفی- تحلیلی در مورد نظام نشانه ای انواع مختلف تبلیغات شهری انجام شده است. بنابر تعریف شاخصه های پایداری در طراحی محیطی, اهدافی نظیر دست یابی و حفظ زندگی سالم, محیط زیست سالم و کیفیت برتر زندگی و حقوق انسانی را در نظر می گیرد و ساخت گرایی رویکردی در علم نشانه شناسی است که به مطالعه ساختار معنا در نظام های نشانه ای می پردازد. از منظر ساخت گرایی معنای آثار هنری, به عنوان یک نظام بیانی, محصول ساختار نشانه ای آن است, تبلیغات شهری به مثابه یک نظام زیبایی شناختی و بیانی و یک رسانه پیام محور و بخشی از گرافیک محیطی, بخش عمده سامانه گرافیک شهرها را در دنیای امروز دربر می گیرد.تبلیغات محیطی رسانه پیام رسان و بیان تصویری معانی تجاری, فرهنگی, اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول زیبایی شناسی بصری, در فضاهای گوناگون شهری و اماکن حضور و عبور انسان شهرنشین است. هدف و کاربرد آن ایجاد تنوع و زیبایی و انتقال سریع, صریح و صحیح پیام به مخاطب است. رسانه تبلیغات شهری شامل اشکال ساختاری گوناگون است که هر نوع بنابر ساختار شکلی و بیانی خود معنایی را القا می کند که در صورت توجه بدان و شناخت ساختار معنایی می تواند در جهت پایداری شهر و توسعه پایدار شهری نقش مهمی ایفا نماید. تحقیق حاضر می کوشد با تکیه بر کاربرد پیام رسانی آثار, به معنای ضمنی بپردازد و ماهیت ساختار مناسب نشانه ای و نظام معنایی تبلیغات محیطی پایدار را مطابق با نظریه توسعه پایدار و بر مبنای تحلیل زبانی- معنایی تعیین کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعظم کثیری، آتوسا. (1394). تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات محیطی و شهر پایدار. معماری و شهرسازی پایدار، 3(2 )، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/265553/fa

    Vancouver: کپی

    اعظم کثیری آتوسا. تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات محیطی و شهر پایدار. معماری و شهرسازی پایدار[Internet]. 1394؛3(2 ):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/265553/fa

    IEEE: کپی

    آتوسا اعظم کثیری، “تطبیق معناشناختی نظام تبلیغات محیطی و شهر پایدار،” معماری و شهرسازی پایدار، vol. 3، no. 2 ، pp. 47–58، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button