Start: 2/1/2023 3:22:50 AMEnd: 2/1/2023 3:22:50 AM >> 766

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

2,020

دانلود:

574

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سلامت روان و عملکرد شغلی بر اساس ویژگی شخصیتی معلمان در راستای پیشنهاد یک مدل علی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 23

چکیده

 هدف از این پژوهش پیش بینی «سلامت روان» و «عملکرد شغلی» بر اساس «ویژگی شخصیتی» معلمان دوره ابتدایی بود. جامعه آماری 170 نفر از معلمان ابتدایی بود که تماما به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از راه سه پرسشنامه سلامت روان (GHQ), عملکرد شغلی پاترسون و ویژگی شخصیتی نئو گردآوری و مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل آماری نشان داد که بین سلامت روان و عملکرد شغلی با ویژگی شخصیتی معلمان رابطه ای معنادار وجود دارد. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از ابعاد ویژگی های شخصیت, «برون گرایی», «روان رنجوری» و «وجدانی بودن», سلامت روان و برون گرایی و روان رنجوری عملکرد شغلی را پیش بینی می کنند. برداشت کلی از این نتایج چنین بود که بهترین متغیر پیش بینی کننده برای سلامت روان و عملکرد شغلی, به گونه مثبت بعد برون گرایی بود. بررسی نتایج بیان گر ضرورت توجه به ویژگی های شخصیتی افراد در گماردن به مشاغل گوناگون بویژه حرفه معلمی می باشد.

استنادها

ارجاعات

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی