Start: 2/8/2023 12:43:48 AMEnd: 2/8/2023 12:43:52 AM >> 16

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

341

دانلود:

63

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان (حساب، رمزنویسی، اطلاعات، حافظه عددی) در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد خرده آزمون های معرف نیمرخ اسید (ACID) وکسلر کودکان در دانش آموزان اختلال یادگیری می باشد. در این پژوهش از روش تجربی با پیش آزمون - پس آزمون همراه با گروه کنترل و گمارش تصادفی استفاده شد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 48 نفر دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به شکل تصادفی گماشته شدند. در مرحله پیش آزمون از آزمون وکسلر کودکان برای اندازه گیری نیمرخ اسید استفاده شد. آموزش کارکردهای اجرایی به شکل گروهی در گروه آزمایش اعمال شد. پس از آموزش, پس آزمون به اجرا درآمد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش کارکردهای اجرایی موجب افزایش عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان در خرده آزمون های اطلاعات, حساب و رمزنویسی می شود و در خرده آزمون حافظه عددی بی تاثیر است.

استنادها

ارجاعات

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده صنمی، فروغ، مسعودیان، محسن، و صانعی، مجتبی. (1394). مطالعه خصوصیات هیدرولیکی جریان از رو و زیر دریچه نیم استوانه ای با چرخش 180 درجه ای حول محور مرکزی. آب و خاک (علوم و صنایع کشاورزی)، 29(@no)، 1447-1457. SID. https://sid.ir/paper/227674/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده صنمی فروغ، مسعودیان محسن، صانعی مجتبی. مطالعه خصوصیات هیدرولیکی جریان از رو و زیر دریچه نیم استوانه ای با چرخش 180 درجه ای حول محور مرکزی. آب و خاک (علوم و صنایع کشاورزی)[Internet]. 1394؛29(@no):1447-1457. Available from: https://sid.ir/paper/227674/fa

    IEEE: کپی

    فروغ علیزاده صنمی، محسن مسعودیان، و مجتبی صانعی، “مطالعه خصوصیات هیدرولیکی جریان از رو و زیر دریچه نیم استوانه ای با چرخش 180 درجه ای حول محور مرکزی،” آب و خاک (علوم و صنایع کشاورزی)، vol. 29، no. @no، pp. 1447–1457، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227674/fa