video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,667

دانلود:

480

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان (حساب، رمزنویسی، اطلاعات، حافظه عددی) در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد خرده آزمون های معرف نیمرخ اسید (ACID) وکسلر کودکان در دانش آموزان اختلال یادگیری می باشد. در این پژوهش از روش تجربی با پیش آزمون - پس آزمون همراه با گروه کنترل و گمارش تصادفی استفاده شد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 48 نفر دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به شکل تصادفی گماشته شدند. در مرحله پیش آزمون از آزمون وکسلر کودکان برای اندازه گیری نیمرخ اسید استفاده شد. آموزش کارکردهای اجرایی به شکل گروهی در گروه آزمایش اعمال شد. پس از آموزش, پس آزمون به اجرا درآمد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش کارکردهای اجرایی موجب افزایش عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان در خرده آزمون های اطلاعات, حساب و رمزنویسی می شود و در خرده آزمون حافظه عددی بی تاثیر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاظمی، سلطانعلی، و سیف، افسانه. (1389). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان (حساب, رمزنویسی, اطلاعات, حافظه عددی) در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی، 1(2)، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/227674/fa

Vancouver: کپی

کاظمی سلطانعلی، سیف افسانه. تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان (حساب, رمزنویسی, اطلاعات, حافظه عددی) در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1389؛1(2):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/227674/fa

IEEE: کپی

سلطانعلی کاظمی، و افسانه سیف، “تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان (حساب, رمزنویسی, اطلاعات, حافظه عددی) در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 1، no. 2، pp. 93–108، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227674/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی