مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عناصر تأثیرگذار در کارآمدی رسانه ی جمعی و مصونیت بخشی به آن (با تأکید بر آموزه های اخلاقی و روان شناختی)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 140

چکیده

 مهم ترین رسالت رسانه, آموزش, اطلاع رسانی, تحلیل صحیح, تقویت باورهای معرفتی و اصلاح رفتار مخاطب است. یکی از عناصر مهمی که می تواند رسانه ی جمعی را در نیل به این رسالت مهم یاری رساند و رسانه را از آسیب ها و مشکلات مصون بدارد, رعایت هنجارهای اخلاقی و ارزشی است. هدف پژوهش حاضر, بررسی و تبیین هنجارهای اخلاقی و ارزشی مؤثر در افزایش کارآمدی رسانه ی جمعی و تلاش برای مصونیت بخشی به آن در برابر آسیب هاست. سئوال اساسی این است که برجسته ترین آموزه های اخلاقی و ارزشی در کارآمدی رسانه و مصونیت بخشی به آن کدامند؟ در این پژوهش, با بهره گیری از روش توصیفی-تحلیلی, آموزه های اخلاقی و روان شناختی مرتبط با رسانه ی جمعی, تحلیل شده است. برای دستیابی به عناصر مؤثر در کارآمدی و مصونیت رسانه ی جمعی, آموزه های اسلامی و روان شناختی به طور دقیق و عمیق بررسی و این موارد استخراج شد: 1. لزوم رعایت جامع نگری در محتوا و ابزارهای رسانه ای؛ 2. دقت در پردازش و تحلیل اطلاعات؛ 3. توجه به تفاوت های فردی و ظرفیت های شناختی مخاطب؛ 4. رعایت اصل موقعیت شناسی؛ 5. بهره گیری از ارتباط کلامی و غیرکلامی مناسب و فاخر؛ 6. سعه ی صدر و انتقادپذیری؛ 7. التزام به صداقت و راستگویی؛ 8. رعایت عدالت و انصاف در رسانه؛ 9. احترام به منزلت و کرامت مخاطب؛ 10. افزایش توانایی خودنظارتی در مخاطب؛ 11. افزایش تاب آوری مخاطب؛ 12. بازنمایی واقعیات و عدم تحریف آن ها.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، علی احمد. (1399). عناصر تأثیرگذار در کارآمدی رسانه ی جمعی و مصونیت بخشی به آن (با تأکید بر آموزه های اخلاقی و روان شناختی). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 10(37 (پیاپی 59) )، 115-140. SID. https://sid.ir/paper/220578/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی علی احمد. عناصر تأثیرگذار در کارآمدی رسانه ی جمعی و مصونیت بخشی به آن (با تأکید بر آموزه های اخلاقی و روان شناختی). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1399؛10(37 (پیاپی 59) ):115-140. Available from: https://sid.ir/paper/220578/fa

    IEEE: کپی

    علی احمد پناهی، “عناصر تأثیرگذار در کارآمدی رسانه ی جمعی و مصونیت بخشی به آن (با تأکید بر آموزه های اخلاقی و روان شناختی)،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 10، no. 37 (پیاپی 59) ، pp. 115–140، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220578/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button