مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 154

کلیدواژه

ویژگی های شخصیتی (پنج عامل بزرگ شخصیتی) Q3

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مقایسه دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی می باشد. روش پژوهش به کار رفته در این پژوهش از نوع علی پس از وقوع می باشد. نمونه تحقیق شامل 300 نفر از دانشجویان پسر ورودی سال تحصیلی 1382-1381 بودند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده شد. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از پرسش نامه های سبک های یادگیری (LSI), آزمون شخصیتی نئو (NEO) و پرسش نامه انگیزه پیشرفت هرمانز (AMQ) استفاده شد. در این پژوهش معدل دانشجویان به عنوان ملاک عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که, بین دانشجویان دارای سبک های یادگیری مختلف از لحاظ ویژگی های شخصیتی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در سطح 0.05 تفاوت معنی دار وجود دارد. هم چنین, بین دانشجویان دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی برون گرایی, باز بودن به تجربه, توافق و وجدانی بودن تفاوت معنی دار وجود دارد, ولی بین دانشجویان دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی شخصیتی روان نژندخویی تفاوت معنی دار مشاهده نشد. هم چنین, نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان دارای سبک یادگیری انطباق یابنده بیش تر دارای ویژگی شخصیتی برون گرایی و وجدانی بودن, دانشجویان دارای سبک یادگیری واگرا بیش تر دارای ویژگی شخصیتی باز بودن به تجربه, دانشجویان دارای سبک یادگیری جذب کننده بیش تر دارای ویژگی شخصیتی توافق و وجدانی بودن می باشند. بالاخره, دانشجویان دارای سبک یادگیری هم گرا از انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی بالاتری برخوردار بودند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده ملایی، رجبعلی، شهنی ییلاق، منیجه، و مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1388). مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 16(1)، 125-154. SID. https://sid.ir/paper/186619/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده ملایی رجبعلی، شهنی ییلاق منیجه، مهرابی زاده هنرمند مهناز. مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1388؛16(1):125-154. Available from: https://sid.ir/paper/186619/fa

    IEEE: کپی

    رجبعلی محمدزاده ملایی، منیجه شهنی ییلاق، و مهناز مهرابی زاده هنرمند، “مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی, انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 16، no. 1، pp. 125–154، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button