مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال)

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 112

چکیده

 امروزه یکی از مسائل پیش روی جوامع توسعه یافته و در حال توسعه بحث مصرف گرایی و ظهور جامعه مصرفی یا مصرف گرا می باشد. اساسا جوامع صنعتی مبتنی بر فرهنگ مصرف گرایی می باشد در این میان تبلیغات و رسانه های جمعی از نقش بسیار تعیین کننده ای در شکل دهی به الگوهای مصرفی مخاطبین خود دارند. زنان و دختران به عنوان یکی از گروه های اصلی در معرض این تبلیغات و رواج فرهنگ مصرف گرایی مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این پژوهش بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات کالاها بر میزان مصرف زنان و دختران می باشد. این پژوهش با روش میدانی (پیمایش) انجام شده است که در این روش از پرسشنامه همراه با مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال بوده و حجم نمونه برابر با 400 نفر بوده که به روش تصادفی سیستماتیک انتخاب شده اند. داده های مورد نیاز جمع آوری شده و با نرم افزار spss اقدام به تحلیل داده ها و آزمون فرضیات نموده ایم. نتایج نشان می دهد که بین میل به زیبایی, سرمایه فرهنگی, پایگاه اقتصادی اجتماعی خانواده, چگونگی استفاده از رسانه های عمومی و میزان سلامت با تبلیغات همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. متغیرهای مستقل حدود 71 درصد تغییرات تبلیغات را تبیین نموده و نقش سرمایه فرهنگی و رسانه های عمومی در مقایسه با سایر متغیرها بیشتر است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خادمیان، طلیعه، و مبارکی فرد، نیره. (1391). بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 2(5)، 95-112. SID. https://sid.ir/paper/170203/fa

    Vancouver: کپی

    خادمیان طلیعه، مبارکی فرد نیره. بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال). جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1391؛2(5):95-112. Available from: https://sid.ir/paper/170203/fa

    IEEE: کپی

    طلیعه خادمیان، و نیره مبارکی فرد، “بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال)،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 2، no. 5، pp. 95–112، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button