Start: 2/3/2023 11:41:33 AMEnd: 2/3/2023 11:41:34 AM >> 643

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,858

دانلود:

559

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت های مقابله ای با سلامت روان در میان دانشجو معلمان زن

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 127

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه, تعیین رابطه بین «مهارت های مقابله ای» با «سلامت روانی» در میان دانشجو معلمان زن نهادها و مراکز آموزش عالی شهر بوشهر در سال تحصیلی 88-89 بود. به همین منظور, نمونه ای 170 نفری از دانشجویان به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها دو ابزار معتبر پرسشنامه مقابله فراکنشی گرین گلاس و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ بکار گرفته شد. بمنظور تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه, استفاده شد. تحلیل همبستگی نشان داد که بین مقیاس های پرسشنامه مهارت های مقابله ای و سلامت روانی و خرده مقیاس های آن رابطه معکوس معنی دار وجود دارد. همچنین, تجزیه و تحلیل رگرسیون آشکار کرد که مهارت مقابله بیش فعال مهمترین پیش بینی کننده سلامت روانی و خرده مقیاس های آن (نشانه های جسمانی, اضطراب و بی خوابی)؛ مهارت مقابله عقلانی مهمترین پیش بینی کننده ناکارآمدی اجتماعی و مهارت مقابله پیشگیرانه مهمترین پیش بینی کننده افسردگی شدید آزمودنی ها بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی