مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست: کاربرد مدل سازمان یادگیرنده

صفحات

 صفحه شروع 317 | صفحه پایان 328

چکیده

 در محیط کسب و کار رقابتی امروزی, سازمان های یادگیرنده مزیت رقابتی مهمی به حساب می آیند. گذشت زمان همراه با تغییر و تحولات آن باعث شده است که در سازمان های مختلف توجه به امر یادگیری در فرایند بهبود کیفیت مهم تر از گذشته جلوه گر شود. این تغییر و تحولات سازمان های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست را متاثر کرده است. با توجه به نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست و ضرورت ارتباط و تعامل این سازمان با سایر نهادهای مرتبط, ضروری است که سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان یادگیرنده باشد. تحقیق حاضر در همین راستا و به منظور بررسی فرهنگ سازمانی این سازمان با توجه به مدل هفت مولفه ای واتکینز و مارسیک انجام شده است. تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست بود (N=723) که از میان آن ها تعداد 119 نفر با استفاده از جدول بارتلت به روش نمونه گیری تلفیقی چند مرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (n=119). جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد ابعاد سازمان یادگیرنده واتکینز و مارسیک انجام شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که سازمان حفاظت محیط زیست, سازمانی یادگیرنده نیست و یادگیری انفرادی جنبه غالب یادگیری در این سازمان است. مقایسه سطوح مختلف یادگیری (فردی, گروهی و سازمانی) در بین زنان و مردان و همچنین بین کارکنان دارای رشته های مرتبط و غیرمرتبط با محیط زیست حاکی از آن است که بین این گروه ها تنها در سطح یادگیری فردی تفاوت معنی داری وجود دارد. بر اساس بخش دیگری از نتایج تحقیق بین دیدگاه های مدیران و غیر مدیران در خصوص وضعیت یادگیری سازمانی در سطوح مختلف تفاوت معنی داری وجود ندارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، عنایت، کابلی، نرجس، و فرهادیان، همایون. (1392). بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست: کاربرد مدل سازمان یادگیرنده. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 44(2)، 317-328. SID. https://sid.ir/paper/146249/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی عنایت، کابلی نرجس، فرهادیان همایون. بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست: کاربرد مدل سازمان یادگیرنده. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1392؛44(2):317-328. Available from: https://sid.ir/paper/146249/fa

    IEEE: کپی

    عنایت عباسی، نرجس کابلی، و همایون فرهادیان، “بررسی فرهنگ یادگیری سازمانی در سازمان حفاظت محیط زیست: کاربرد مدل سازمان یادگیرنده،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 44، no. 2، pp. 317–328، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button