مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی بازدهی و افت فشار جداساز قطرات روغن موجود در سامانه تهویه بخارات محفظه لنگ سه نمونه موتور احتراق داخلی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 45

چکیده

 در این تحقیق عملکرد جداساز ذرات روغن مربوط به سامانه تهویه محفظه لنگ سه موتور فورد- اکوبوست (جداساز برخوردی با سطح متغیر), نیسان vq37de (جداساز برخوردی) و پژو- ایکس یو 7 (جداساز گردشی) در شار های یکسان به صورت آزمایشگاهی برسی شد. به دلیل پیچیدگی های هندسی و کارکردی موتورهای احتراق داخلی, چیدمانی آزمایشگاهی به منظور بررسی جداسازی ذرات بسیار ریز روغن موتور با قطر 0.1 تا 10 میکرومتر موجود در گازهای نشتی (blow-by) طراحی و ساخته شده است. در این آزمایش, برای تولید قطرات میکرونی, از قطره سازی روغن مخصوص که قطراتی مشابه با قطرت روغن موجود در گازهای نشتی ایجاد می کند, استفاده شد. آزمون ها در دو شار 16 و 24 لیتر بر دقیقه انجام گرفته است. برای اطمینان از مقدار دقت نتایج بدست آمده از چیدمان آزمایشگاهی, کلیه آزمایش ها برای هر شار, حداقل سه بار تکرار گردیده است. برای اندازه گیری بازدهی از روش وزنی استفاده شد. با توجه به نتایج آزمون ها مشاهده شد که جداساز برخوردی با سطح متغیر در مقابل روش های مشابه, بازدهی بهتری دارد, به طوری که در شار یکسان جریان دو حالتی هوا- روغن بازده آن تقریبا هشت برابر روش های مشابه است. در این مقاله همچنین افت فشار جریان به واسطه وجود جداسازهای ذکر شده به صورت آزمایشگاهی اندازه گیری شده است. مشاهده شد که با توجه به اینکه بازده جداساز برخوردی با سطح متغیر بیشتر از بازده جداساز برخوردی نیسان است ولی افت فشار آن کمتر است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامورایوری، امین، و احترام، محمدعلی. (1394). بررسی تجربی بازدهی و افت فشار جداساز قطرات روغن موجود در سامانه تهویه بخارات محفظه لنگ سه نمونه موتور احتراق داخلی. تحقیقات موتور، 11(40)، 35-45. SID. https://sid.ir/paper/135545/fa

    Vancouver: کپی

    نامورایوری امین، احترام محمدعلی. بررسی تجربی بازدهی و افت فشار جداساز قطرات روغن موجود در سامانه تهویه بخارات محفظه لنگ سه نمونه موتور احتراق داخلی. تحقیقات موتور[Internet]. 1394؛11(40):35-45. Available from: https://sid.ir/paper/135545/fa

    IEEE: کپی

    امین نامورایوری، و محمدعلی احترام، “بررسی تجربی بازدهی و افت فشار جداساز قطرات روغن موجود در سامانه تهویه بخارات محفظه لنگ سه نمونه موتور احتراق داخلی،” تحقیقات موتور، vol. 11، no. 40، pp. 35–45، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button