مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی برنامه درسی خرد با تاکید بر دیدگاه استنبرگ

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقاله حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر خرد انجام شده است. به این منظور دیدگاه استنبرگ درباره خرد به عنوان خاستگاه نظری برنامه درسی تبیین و در ادامه با استفاده از روش سنتزپژوهی و تحلیل منابع مرتبط, الگوی برنامه درسی مبتنی بر خرد طراحی شد. نتایج نشان می دهد برنامه درسی مبتنی بر خرد, بر برنامه درسی یکپارچه و کل نگر تاکید دارد و اهداف «پرورش مهارت های پیش نیاز خرد به طور متعادل», «مهارت های تفکر (تاملی, گفتمانی و مباحثه ای)», «تاکید بر دانش ضمنی» «استفاده اخلاقی از دانش» و «یادگیری ارزش ها» را دنبال می کند. در این راستا محتوای برنامه درسی, مسئله محور و متوازن در سه حیطه دانشی, نگرشی و مهارتی انتخاب و به صورت تلفیقی و متوالی سازماندهی می شود. راهبردهای یاددهی-یادگیری فعال و مبتنی بر حل مسئله اخلاقی است؛ و ارزشیابی از آموخته ها بصورت فرایندی و سازنده خواهد بود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفیان بلداجی، رضوان، حسینی خواه، علی، باقری، خسرو، و علی عسگری، مجید. (1398). طراحی الگوی برنامه درسی خرد با تاکید بر دیدگاه استنبرگ. مطالعات برنامه درسی، 14(54 )، 37-78. SID. https://sid.ir/paper/101122/fa

    Vancouver: کپی

    صفیان بلداجی رضوان، حسینی خواه علی، باقری خسرو، علی عسگری مجید. طراحی الگوی برنامه درسی خرد با تاکید بر دیدگاه استنبرگ. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(54 ):37-78. Available from: https://sid.ir/paper/101122/fa

    IEEE: کپی

    رضوان صفیان بلداجی، علی حسینی خواه، خسرو باقری، و مجید علی عسگری، “طراحی الگوی برنامه درسی خرد با تاکید بر دیدگاه استنبرگ،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 54 ، pp. 37–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101122/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button