مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کتاب های درسی علوم ابتدایی ایران از نظر میزان توجه به مهارت های گوناگون در فرآیند پژوهش با آمریکا و انگلستان

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف از نگارش این مقاله, بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی از نظر میزان توجه به تحقیق گرایی و پرورش مهارت های لازم برای پژوهش است. نتایج تحلیل محتوای موضوعات مشترک کتاب های علوم منتشر شده به همت انتشارات هارکورت بریس آمریکا, کتاب های علوم تجربی پایه اول تا پنجم کشور انگلستان از انتشارات جین و هاینه مان و کتاب های درسی علوم دوره ابتدایی ایران, حاکی از آن است که کتاب های علوم هر سه کشور پژوهش محور هستند؛ اما میزان توجه آن ها به مهارت های گوناگون پژوهشی متفاوت است. بیشترین فراوانی مربوط به میزان توجه به مقوله پژوهشی در هر سه کشور, به مهارت «تحریک حس کنجکاوی دانش آموز» و کمترین فراوانی به مهارت های «فرضیه سازی, آزمون فرضیه ها و انتقال داده ها و اطلاعات» تعلق دارد. تحلیل آماری داده ها نشان می دهد که توزیع فراوانی مولفه ها بر اساس پایه ها و نیز کشورها یکسان نبوده است. در درون هر مقوله, به برخی از مولفه ها بیشتر و به برخی کمتر توجه شده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسفیجانی، اعظم، زمانی، بی بی عشرت، و بختیارنصرآبادی، حسنعلی. (1387). مقایسه کتاب های درسی علوم ابتدایی ایران از نظر میزان توجه به مهارت های گوناگون در فرآیند پژوهش با آمریکا و انگلستان. مطالعات برنامه درسی، 3(8)، 132-155. SID. https://sid.ir/paper/101114/fa

    Vancouver: کپی

    اسفیجانی اعظم، زمانی بی بی عشرت، بختیارنصرآبادی حسنعلی. مقایسه کتاب های درسی علوم ابتدایی ایران از نظر میزان توجه به مهارت های گوناگون در فرآیند پژوهش با آمریکا و انگلستان. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(8):132-155. Available from: https://sid.ir/paper/101114/fa

    IEEE: کپی

    اعظم اسفیجانی، بی بی عشرت زمانی، و حسنعلی بختیارنصرآبادی، “مقایسه کتاب های درسی علوم ابتدایی ایران از نظر میزان توجه به مهارت های گوناگون در فرآیند پژوهش با آمریکا و انگلستان،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 8، pp. 132–155، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button