جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

خلاقیت و نوآوری در آموزش (گفتار دوم؛ نوآوری)

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1401

مدرس

آقای دکتر حمید حمزه زاده (دکترای تخصصی آموزش پزشکی جهاددانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)

ثبت نام

 

  موبایل:

خلاقیت و نوآوری در آموزش (گفتار دوم؛ نوآوری)

 (این نشست در تاریخ 1401/06/01 برگزار شده است)

خلاقیت :
وِرتهایمِر (1945 میلادی): توانایی نگاه جدید و متفاوت به یک موضوع / فرایند شکستن و دوباره ساختن دانش
کارل راجِرز (1954 میلادی): سازماندهی افکار در جهت فهم متفاوت و بهتر یک موضوع
گیلفورد (1954 میلادی): تفکر واگرا در برابر تفکر همگرا
پائول تورَنس (1962 میلادی): مسأله گشایی
اِدوارد دِبونو (1968 میلادی): تفکر جانبی (یا افقی) در برابر تفکر عمودی
استیفِن رابینز (1984 میلادی): توانایی ترکیب اندیشه ها و نظرات در یک روش منحصر به فرد
تودور ریکاردز (1988 میلادی): خارج شدن از قالب های ذهنی و کشف چیزهای جدید و معنی دار
لیندا وِینمَن (1991 میلادی): توانایی خارج شدن از جهان مرسوم و رد شدن از تله تکرار
تِرِزا آمابیلی (1996 میلادی): تولید ایده های جدید و مفید در همه زمینه ها.

ویژگی‌ های‌افراد‌ خلاق

- سلامت روانی و ادراکی: یعنی توانایی ایجاد تعداد زیادی ایده به طور سریع
ـ انعطاف‌ پذیری ادراکی: یعنی توانایی دورشدن از یک قاعده و پذیرش قاعده جدید
ـ ابتکار عمل: یعنی توانایی ایجاد جواب های غیرروتین و غیرمعمول
ـ ترجیح پیچیدگی به سادگی: یعنی علاقمندی به چالش ها و مسائل پیچیده در امور
ـ استقلال رأی: به خود متکی بودن و تحلیل افکار به دور از هرگونه غوغاسالاری ها
ـ اعتماد به نفس: بر خود مسلط بودن و خود را باور داشتن
ـ تمرکز ذهنی: تمام تالش خویش را برای عملی کردن نظرات ذهنی نمودن
ـ مخاطره‌ پذیر بودن: ترس از انتقاد، شکست و اشتباه نداشتن و شکست را پیروزی تلقی کردن
ـ دانش: تلاش برای کسب آگاهی و اطلاعات
ـ زندگی‌ نامه: دوران نوجوانی و کودکی افراد خالق به طور معمول با سختی ها و کمبودها همراه است.
ـ نیاز به کسب موفقیت: نوآوران همواره به دنبال کسب اهداف و موفقیت هستند.
ـ رفتار از نوع A : یعنی دارای رفتار عجول، مقاوم و محاسبه گر در رابطه با انجام امور هستند.

 

نوآوری‌ های‌ اساسی‌ و‌بهبود دهنده (کمک به ظهور صنایع جدید و بازارهای جدید)
و شبه‌ نوآوری‌ یا‌ نوآوری‌های‌ خیالی (بهبود کیفیت یک شی یا تغییر جزئی عناصر فرآیند فن آوری)

 

نوآوری‌ های اساسی
که بزرگترین اختراعات را اجرا می کند و اساس فعالیت های انقالبی در فناوری، شکل گیری جهت های جدید آن، ایجاد صنایع جدید می شود.
نوآوری‌های بهبود
که اجرای اختراعات سطح متوسط را فراهم می کند و به عنوان مبنایی برای ایجاد مدل های جدید و اصالح یک نسل معین از تجهیزات (فناوری)، جایگزینیِ مدل های قدیمی با نمونه های کارآمدتر یا گسترش دامنه این نسل و نیز تغییر قابل توجه در فن آوری های مورد استفاده است.
نوآوری‌های خُرد
که تولید فردی یا پارامترهای مصرف کننده مدل های تولیدشده تجهیزات و فناوری های کاربردی را بر اساس استفاده از اختراعات کوچک بهبود می بخشد تا به تولید کارآمدتر این مدل ها یا افزایش کارایی استفاده از آنها کمک کند.
شبه‌ نوآوری‌ها
که به گفته یاکووِتس با هدف بهبود مدل های ماشین ها و فن آوری هایی است که نشان دهنده فناوری دیروز است.

انواع‌ نوآوری‌ بر‌مبنای‌ هدف

نوآوری‌ در‌محصول
نوآوری‌ در‌ فرآیند
نوآوری‌ در‌ روش‌ های‌ بازاریابی
نوآوری‌ سازمانی

انواع‌ نوآوری‌ آموزشی

جانشینی
ترمیم
الحاق
نوسازی
حذف‌ رفتار‌ متداول
تحکیم رفتار متداول

 

مدرس

آقای دکتر حمید حمزه زاده (دکترای تخصصی آموزش پزشکی جهاددانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

ساخت رزومه با ابزارهای آنلاین

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

ویدئوی آموزشی

بازار یابی به کمک ایمیل Email Marketing

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

گرامر انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای مهندس صالح رضایی وحدتی

ویدئوی آموزشی

روش تحقیق کیفی و آموزش استفاده از نرم افزار MAXQDA (مقدماتی)

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر مژگان فردید (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود)

ویدئوی آموزشی

تولید پادکست

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

کار با نرم افزارها و پلتفرم های تولید دیجیتال بوک

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

تکنیک های تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در پلتفرم کنوا: دوره تکمیلی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی یادگیری ماشین برای علوم پزشکی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

کارگاه

مباحث پیشرفته یادگیری عمیق؛ ایجاد تصویر از متن با استفاده از یادگیری بدون نمونه؛ DALL-E

زمان

اسفند ماه

1401

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر