جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

نوآوری باز در کسب و کارهای آینده

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1401

مدرس

آقای دکتر حسن مرکزی (دکترای کارآفرینی، مشاور مدل های کسب و کار و نوآوری باز)

ثبت نام

 

  موبایل:

نوآوری باز در کسب و کارهای آینده

(این نشست در تاریخ 1401/03/10 برگزار شده است)

 

بر اساس نظریه هایک دانش در سراسر جامعه توزیع شده است در بنیادی ترین سطح نوآوری باز این با این مفهوم نهادی نمی شود که منابع دانش برای نوآوری به طور گسترده در اقتصاد توزیع شده است این تعریف متناسب با این بوده است که اغلب افراد باهوش برای دیگری کار می کنند (قانون جوی).
نوآوری باز در حقیقت نوآوری به مثابه فرایند نوآوری توزیع شده بر اساس جریان های دانش مدیریت شده هدفمند است
1- گسترش دسترسی به شبکه های ارتباطی و ایده ها
2- سرریز دانش و فناوری (داخلی خارجی) نیاز به شراکت های چندگانه در خلق ارزش به کمک مشتری و کمک جامعه نخبگانی استقبال شرکت ها از استراتژی نوآوری باز در خلق ارزش با استفاده از اتحادیه ها شبکه ها کنسرسیوم ها و پلتفرم ها
خلق مشترک (هم آفرینی) ارزش

مراحل باز کردن نوآوری در سازمان

1 - کمک به درک فراگیر مشکل (چالش)
2 - راهبری و تسهیل مسیر شهروندان به سوی تولید و ارائه ایده
3 - همکاری گسترده در پرورش ایده
4 - پایدار نمودن و پیمایش مستمر نتایج نوآوری باز

برخی شرکتها، حوزه ی فعالیت های خود را در این زمینه گسترده تر کرده اند. از بارزترین نمونه این شرکت های موفق، میتوان به پروکتر اند گمبل اشاره کرد. این شرکت با بهره گیری از تجربیات بیش از 1000 نفر از مشتریانش توانست به مدت یک دهه فروش خود را از طریق نوآوری باز افزایش دهد. در انتهای سال 2011، شرکتهای بزرگی همچون اپل، ای بی، کلورکس، سیسکو، اریسکون، گالکسو اسمیت کلین، جنرال میلز، اچ پی، جانسن اند نستله، فیلیپس، رویال داچ شل، سپ، ورپول، زراکس و ... به نوآوری باز روی آوردند. در این خصوص می توان به سایت جی- وین شرکت جنرال میلز اشاره کرد که از ساختار مناسبی بدین منظور برخوردار است. در صفحه ی اصلی این سایت با این عبارت روبرو می شوید: "در جنرال میلز، اعتقاد داریم که فرصت عظیمی پیش روی ما قرار گرفته تا از طریق برقراری ارتباط با نوآورانی در کالس جهانی، نوآوریهای خود را ارتقاء داده و سرعت بخشیم. به منظور تسهیل این اقدام، شبکه ی نوآوری جهانی جنرال میلز (WIN-G) را به وجود آورده ایم و در آن فعالانه در جستجوی افرادی هستیم که میتوانند به ما در نوآوری در حوزه های زیر کمک می کند: 
• محصولات: محصولات جدیدی که در چارچوب برند شرکت و یا مشکلی از مشتری را برطرف می کنند.
• بسته بندی: فناوری های بسته بندی یا دسته بندی های جدید و مشتری پسند
• فرآیندها: بهبودهایی در کیفیت، کارآیی و سودآوری
• اجزاء: اجزاء جدید به منظور بهبود طعم، ظاهر، کیفیت یا بهداشت محصولات
• فناوری ها: به کارگیری فناوری هایی در حوزه مواد غذایی
• دیجیتال: فناوری های بازاریابی دیجیتال در حال ظهورنمونه های خاص در رابطه با پروژه های صورت گرفته در هر حوزه، با داستانهایی در رابطه با مشارکت مشتریان، تأمین کنندگان، محققان دانشگاهی، مصرف کنندگان، کارکنان و کارآفرینان، همراه می شود.

 

 

جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.

مدرس

آقای دکتر حسن مرکزی (دکترای کارآفرینی، مشاور مدل های کسب و کار و نوآوری باز)

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی EXCEL (اکسل سطح متوسط)

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای مهندس فرشاد ملازینلی (کارشناسی رشته فناوری اطلاعات)

ویدئوی آموزشی

روش عناصر متناهی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر محمدعلی مس فروش (عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی آشنایی با Semantic Scholar

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

ویدئوی آموزشی

اصول و روش های نمونه گیری در پژوهش های حوزه سلامت

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر علی اصغر حائری مهریزی (عضو هیات علمی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی)

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی جستجو در پایگاه های اطلاعات علمی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

سرکار خانم دکتر فاطمه عظیم زاده

ویدئوی آموزشی

Variational Graph Auto-Encoder

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

تکنیک های تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در پلتفرم کنوا: دوره مقدماتی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

بوم کسب و کار

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر محمدجواد شایگان فرد (دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ)

ویدئوی آموزشی

آشنایی با داده کاوی در حوزه سلامت و مبانی اولیه تحلیل آن

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر علی اصغر حائری مهریزی (عضو هیات علمی گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی)

ویدئوی آموزشی