جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1401

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

ثبت نام

 

  موبایل:
در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.

اطلاعات دوره آموزشی

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

(این نشست در تاریخ 1400/10/28 برگزار شده است)

در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.
مهم‌ترین نکته در این زمینه تفکر خلاق و خارج از چهارچوب است. ما به رسانه‌ها با توجه به قدرتی که برایشان در نظر گرفته‌ایم اعتماد زیادی داریم. شاید وقت آن است که رسانه‌های شخصی را نیز بپذیریم. این فرایند بر تکنولوژی منطبق است؛ مشکل ما این است که ما تمرکز زیادی روی رسانه‌ها داریم.

در گذشته نیز افرادی به‌عنوان حکیم شناخته می‌شدند که به علوم مختلف تسلط داشتند. با گذشت زمان و تخصصی شدن رشته‌ها این پدیده کمرنگ‌تر شد و نتیجه دید تخصصی فناوری‌های نو، مثل هوش مصنوعی، بود. اما در بحث‌های اجتماعی برای تأثیرگذار بودن بر جامعه باید تا حدی دید میان‌رشته‌ای داشت. روانشناسی شخصی یکی از همین مثال‌ها برای دید میان‌رشته‌ای است که در دوره‌های قبلی انقلاب صنعتی دیده می‌شد.

جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.

 

 

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی فن ترجمه به روش چامسکی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای مهندس صالح رضایی وحدتی

ویدئوی آموزشی

ایجاد هویت مجازی (برند سازی شخصی) افراد

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

Variational Graph Auto-Encoder

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی پایگاه استنادی اسکوپوس

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

ویدئوی آموزشی

گرامر انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای مهندس صالح رضایی وحدتی

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی متن کاوی با پایتون (مقدماتی)

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

کارگاه

چگونه پژوهش خود را اثر بخش کنیم؟ ( Research Impact )

زمان

شهریور ماه

1401

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر محمدجواد شایگان فرد

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی مباحث پیشرفته یادگیری عمیق؛ Graph Convolution Network (GCN)

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

خدمات ویژه

میز تحقیق

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

ویدئوی آموزشی

دسته بندی متن با بردارهای پیش آموزش BERT

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر