جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1401

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

ثبت نام

 

  موبایل:
در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.

اطلاعات دوره آموزشی

آینده مشاغل و مشاغل آینده حوزه رسانه

(این نشست در تاریخ 1400/10/28 برگزار شده است)

در آینده بر اثر تحولات ناشی از پیشرفت علم و به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی ممکن است تعداد زیادی رشته و شغل در حوزه رسانه دچار افت یا تحول شوند و چون تکنولوژی به کمک رسانه می‌آید و استفاده از آن آسان می شود، مشاغل اداری، مشاغل مربوط به تولید محتوا و مشاغل نظارتی بخشی از مشاغلی هستند که به علت توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان حذف خواهند شد. البته این فرایند حذف شدن ناگهانی نیست و به‌تدریج انجام خواهد پذیرفت‌. اما اندک‌اندک فضای فیزیکی معنای فعلیِ خود را از دست خواهد داد و تجهیزات فنی کوچک‌تر می شوند و ساختار مدیریتی به سمت مدیریت تخت پیش خواهد رفت.‌ یعنی ساختار مدیریتی فعلی با روابط مجازی جایگزین خواهد شد.
مهم‌ترین نکته در این زمینه تفکر خلاق و خارج از چهارچوب است. ما به رسانه‌ها با توجه به قدرتی که برایشان در نظر گرفته‌ایم اعتماد زیادی داریم. شاید وقت آن است که رسانه‌های شخصی را نیز بپذیریم. این فرایند بر تکنولوژی منطبق است؛ مشکل ما این است که ما تمرکز زیادی روی رسانه‌ها داریم.

در گذشته نیز افرادی به‌عنوان حکیم شناخته می‌شدند که به علوم مختلف تسلط داشتند. با گذشت زمان و تخصصی شدن رشته‌ها این پدیده کمرنگ‌تر شد و نتیجه دید تخصصی فناوری‌های نو، مثل هوش مصنوعی، بود. اما در بحث‌های اجتماعی برای تأثیرگذار بودن بر جامعه باید تا حدی دید میان‌رشته‌ای داشت. روانشناسی شخصی یکی از همین مثال‌ها برای دید میان‌رشته‌ای است که در دوره‌های قبلی انقلاب صنعتی دیده می‌شد.

جهت مشاهده فایل ویدئو این نشست کلیک نمایید.

 

 

مدرس

خانم دکتر طاهره ایوبی (دکترای مدیریت رسانه، پژوهشگر رسانه)

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

نرم‌ افزار مدل سازی معادلات ساختاری AMOS

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر ایوب سخائی (مدرس دانشگاه علامه طباطبائی تهران)

ویدئوی آموزشی

ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

کار با نرم افزارها و پلتفرم های تولید دیجیتال بوک

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

تنظیم BERT برای دسته بندی متن

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی ResearchGate برای محققین

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی جستجو در پایگاه های اطلاعات علمی

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

سرکار خانم دکتر فاطمه عظیم زاده

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی EXCEL (اکسل سطح مقدماتی)

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای مهندس فرشاد ملازینلی (کارشناسی رشته فناوری اطلاعات)

ویدئوی آموزشی

ویدئوی آموزشی

معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

چگونه مقاله مان را به مجلات بین المللی ارسال کنیم؟

زمان

اسفند ماه

1401

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی