جستجو در بین هـــزاران ساعت آمـــــوزش

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها

ویدئوی آموزشی

زمان

اسفند

1402

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ثبت نام









  موبایل:

این فیلم آموزشی بخش سوم فیلم افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات می باشد.
*این دوره بصورت ویژه در استدیو ضبط شده است*
*توجه: پیوند بارگیری(لینک دانلود) تا سه روز پس از خرید قابل استفاده می باشد، لذا خواهشمند است ظرف این مدت اقدام به بارگیری (دانلود) محتوای مورد نمایید.

 

معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها

 

فهرست مطالب معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها:

1- آشنایی با جعبه ابزار پژوهشی دکتر نادر آل ابراهیم و محل قرارگیری ابزارهای شبکه های اجتماعی علمی

2- معرفی شبکه های علمی Research Gate و Academia

3- معرفی شبکه علمی و اجتماعی لینکداین و نحوه فعالیت در آن

4- معرفی سایر شبکه های علمی و اجتماعی در حوزه های تخصصی

5- تهیه محتوا برای توزیع در شبکه های علمی و اجتماعی

6- اهمیت متا دیتا در تولید محتوی و نحوه تهیه آن

7- تواتر استفاده از شبکه های علمی و اجتماعی و معرفی ابزارهای همرسانی همزمان

 

 درباره دوره معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها:

آیا می دانید که بیش از 43% از مقالاتی که در نشریات ISI  به چاپ رسیده هرگز مورد استناد قرار نگرفته اند (nature.com/top100, 2014)؟ بطور قطع کیفیت مقالات دلیلی بر بی توجهی سایر محققین نبوده بلکه عدم اطلاع از وجود چنین مقالاتی؛ علت اصلی عدم استنادات بوده است. چاپ یک مقاله در یک نشریه معتبرعلمی تنها نیمی از راه نشر آن است، بخش اعظمی از فرآیند مربوط به رویت پذیری آن مقاله می باشد. استفاده از ابزارهای پژوهشی مناسب می تواند به محقق کمک کند تا نتیجه کار خود را در دسترس سایرین قرار داده و در نهایت، مقاله اش استنادات مناسبی بگیرد. سهم استناد به مقالات تاثیر شگرفی در رتبه بندی دانشگاهها دارد. بنابراین با افزایش ضریب تاثیر مقالات به ارتقا رتبه علمی فرد و دانشگاه کمک شایانی خواهد شد. دکتر آل ابراهیم بعنوان مبدع “Research tools” در این مرکز سعی دارد تا فضایی را در کشور فراهم آورد تا محققین و سیاستگذاران در دانشگاه ها با روشهای نوین بهبود رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر مقالات علمی آشنا شوند تا رتبه محقق و رتبه دانشگاه در رنکینگ جهانی ارتقاء یابد.

اهمیت موضوع دیدن شدن کارهای تحقیقاتی و رتبه بندی دانشگاه ها:

اغلب نظام های رتبه بندی بر روی شهرت، ویژگی های عملکردی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متمرکز شده اند. امروزه سیستم های رتبه بندی فراوانی در جهان وجود دارند که دانشگاه های کشورها را در سطح ملی یا بین المللی مقایسه و رتبه بندی می کنند. از مشهورترین و پر کاربردترین رتبه بندی های بین المللی، می توان به سه سیستم رتبه بندی QS World University Rankings و سیستم رتبه بندی دانشگاه جیو تانگ شانگهای  Shanghai Jiao Tong University معروف به شانگهای رنکیگ یا Academic Ranking of World Universities و سیستم رتبه بندی تایمز Times Higher Education World University Rankings اشاره کرد. پس از نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز، رتبه بندی های بین المللی دیگری نظیر رتبه بندی CWTS Leiden Ranking  و ISC و Webometrics و U-Multirank و US News Best Global Universities وRUR World University Rankings  و…از سوی سازمان های مختلف ارائه شده و هر کدام با روش و شاخص های خاصی درصدد رتبه بندی موسسات آموزشی در سطح جهانی هستند.
رتبه بندی دانشگاه ها فرآیند انتخاب را برای سیاستگذاران جهت تخصیص بودجه، برای دانشجویان جهت انتخاب دانشگاه هدف، برای صنعت گران جهت یافتن همکار دانشگاهی، و برای سایر دانشگاه ها؛ یافتن همکار تحقیقاتی را ساده می نماید. دانشگاه‌ها همواره به دنبال دستیابی به جایگاه بالاتر هستند. احراز رتبه‌های بهتر، با پذیرش دانشجویان با توانایی بالاتر و در نتیجه بهبود کیفیت ورودی دانشگاه رابطه مستقیم دارد .
با توجه به شاخص های رتبه بندی، شهرت دانشگاه، تعداد مقالات، و ارجاع به آنها از مهمترین شاخص ها در تعیین رتبه بندی یک دانشگاه ه است. بنابر این رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر تحقیقات اثر به سزایی در افزایش رتبه فرد محقق و دانشگاه وی دارد. بر همین اساس این مرکز با استقرار در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برنامه ای را برای افزایش رتبه فرد محقق، رنکینگ دانشگاه ها، و رویت پذیری مقالات که منجر به افزایش استنادات به آنها خواهد شد تدارک دیده است.

 

 فیلم های مرتبط با معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها: 

فیلم آموزشی افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات

ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract

ایجاد هویت مجازی (برند سازی شخصی) افراد

بازار یابی به کمک ایمیل Email Marketing

فیلم آموزشی فرآیند نوشتن مقاله مروری

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

لطفا در صورت بروز هرگونه مشکل به شماره 09217023642 از طریق واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید

محتوای مرتبط

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی مباحث پیشرفته یادگیری عمیق؛ Transformer

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

طراحی و اجرای مطالعات کیفی: تحلیل داده‌ ها

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر عیسی محمدی، آقای دکتر فضل اله احمدی (استادان دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

ساخت رزومه با ابزارهای آنلاین

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

خانم محدثه رفیعی

ویدئوی آموزشی

مباحث پیشرفته یادگیری عمیق؛ شبکه های توجه گرافی (Graph Attention Networks)

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

ویدئوی آموزشی

تکنیک های تولید محتوای دیجیتال در حوزه سلامت در پلتفرم کنوا: دوره مقدماتی

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

خانم دکتر فاطمه زارعی (استادیار دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه تربیت مدرس)

ویدئوی آموزشی

ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر آل ابراهیم

ویدئوی آموزشی

فیلم آموزشی متن کاوی با پایتون (مقدماتی)

زمان

اسفند ماه

1402

 

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

کارگاه

مباحث پیشرفته یادگیری عمیق؛ ایجاد تصویر از متن با استفاده از یادگیری بدون نمونه؛ DALL-E

زمان

خرداد ماه

1402

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر عبدالصمد کرامت فر

کارگاه

پروپوزال نویسی (علوم انسانی)

زمان

فروردین ماه

1402

روز: یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت:10 الی 14

مدرس

خانم دکتر مهوش لطفی

کارگاه

آموزش نرم افزار Word برای پژوهشگران

زمان

اردیبهشت ماه

1402

روز و ساعت برگزاری: متعاقبا اعلام خواهد شد

مدرس

آقای دکتر محمدجواد شایگان فرد