مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا

صفحات

 صفحه شروع 713 | صفحه پایان 734

چکیده

 هدف: بررسی تاثیر نرم افزار کمک آموزشی رایانه ای طراحی شده (حساب یار) برای آموزش شمارس, جمع و تفریق دانش آموزان با نارسایی یادگیری خاص در حساب بوده است.روش: با بهره گیری از روش شبه آزمایشی, تعداد 20 دانش آموز 8-7 ساله دچار این اختلال از بین جامعه آماری این دانش آموزان در شهر تهران پس از انتخاب و همتاسازی به صورت تصادفی در طرح پیش آزمون - پس آزمون به دو گروه آزمایش و کنترل, تقسیم شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات برای متغیر یادگیری (شمارش, جمع و تفریق) آزمون ایران کی مت (محمد اسماعیل و هومن, 1381) بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی (t دو گروه مستقل و وابسته) استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که به کارگیری نرم افزار کمک آموزشی طراحی شده در یادگیری شمارش, جمع و تفریق, در دانش آموزان دچار اختلال ویژه در یادگیری ریاضیات تاثیر مثبت دارد. بنابراین به نظر می رسد این نرم افزار برای این گروه از دانش آموزان مناسب باشد.نتیجه گیری: با استفاده از نرم افزار کمک آموزشی رایانه ای می توان شمارش, جمع و تفریق را به دانش آموزان دچار اختلال ریاضی, آموزش داد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاوری، ماه نیا، یاریاری، فریدون، و رستگارپور، حسن. (1385). بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 6(3 (پیاپی 21))، 713-734. SID. https://sid.ir/paper/96336/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری ماه نیا، یاریاری فریدون، رستگارپور حسن. بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1385؛6(3 (پیاپی 21)):713-734. Available from: https://sid.ir/paper/96336/fa

    IEEE: کپی

    ماه نیا یاوری، فریدون یاریاری، و حسن رستگارپور، “بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی «حساب یار» بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 6، no. 3 (پیاپی 21)، pp. 713–734، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96336/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button